A sikeres Facebook hirdetések titka nemcsak a jól megírt hirdetésszövegben és a látványos kreatívban rejlik, hanem az összetett beállításokban is, ezért hoztunk egy-két tippet, aminek alkalmazásával javíthatsz hirdetéseid teljesítményén.
5+1 hasznos funkció a Facebook hirdetésekhez:
- Híváslehetőség megadása
- Szegmentált közönségek
- Speciális előnézet
- Normál korrekciók
- Információs címkék
- Hasonmás célközönségek
Híváslehetőség megadása
A webhelyeden bekapcsolhatod a híváslehetőséget, aminek a segítségével fogyasztóid könnyen felvehetik boltoddal a kapcsolatot, így akik aktivitást mutatnak hirdetésednél, átkerülnek a webhelyedre és az oldal alján megjelenik számukra az elérhetőséged.
Szegmentált közönségek
Először érdemes feltérképezned, hogy kinek lehet szüksége a termékedre/szolgáltatásodra, kik a konkurenciáid és ők jellemzően kikhez szólnak, milyen üzenettel szólítják meg fogyasztóikat. Ezután vázold fel, hogy szerinted kiknek lehet érdekes a terméked/szolgáltatásod és vegyél egy nagyobb halmazt, például életkor és/vagy nemek szerint! Ezt követően, ezt is bontsd jobban részleteire, például egy kozmetikumokkal foglalkozó cég esetében, feloszthatod 25-45 év közötti nőkre és 46-65 év közötti nőkre, akik a szépségápolás és kozmetikumok iránt érdeklődnek. Ezt tovább szűkítheted azzal, hogyha csak elkötelezett vásárlókat állítasz be.
Ahhoz, hogy a legrelevánsabb célközönséghez jusson el hirdetésed, a platformok (Facebook/Instagram) szerint létrehozott közönségek létrehozását is javasoljuk, hiszen nem mindig a Facebook a nyerő!
Speciális előnézet
Speciális előnézetet használva, még az indulás előtt láthatod hirdetéseid kinézetét a különböző platformokon. Ebben az esetben olyan csatornákon jeleníti meg ezt a nézetet, ami előzőleg be lett állítva. Például megnézheted, hogy hogyan mutat majd hirdetésed a Facebook/Instagram történetben, Marketplacen, vagy a videófolyamokban.
Normál korrekciók
A normál korrekciókat alkalmazott hirdetések esetében egy képet és/vagy videót és néhány szövegváltozatot kell megadnod, ezután pedig kiválaszthatod, hogy milyen optimalizálásokat alkalmazzon a rendszer a kreatív tartalmon. A hirdetésből többféle variációt hoz létre a Facebook és minden ember számára azt a változatot jeleníti meg, amivel a legnagyobb eséllyel javul a teljesítmény. A hirdetés szövege pedig elsődleges szövegként, címként vagy leírásként is felhasználható.
A médiatartalmak módosítása annak alapján történik, hogy a hirdetést megtekintő emberek valószínűleg melyikre reagálnak majd a legjobban. Ebben az esetben például a képek fényerejének és kontrasztjának a beállítása, művészi szűrők alkalmazása, a médiatartalom oldalarányának módosítása és sablonok beállítása is módosításra kerülhet.
A hirdetésszintű kompozíciós változtatásoknál, a hirdetésed és annak környezete elemeinek megjelenítése és elrendezése kerül módosításra annak alapján, hogy a hirdetéseket megtekintő emberek várhatóan melyikre reagálnak majd a legjobban.
Információs címkék
Ezek a címkék az egyik leghasznosabb újítások, mert segítségükkel kiemelkedhetsz a tömegből és hasznos információkat emelhetsz ki a hirdetés alatt, a vállalkozásoddal kapcsolatban, mint például az ingyenes szállítást. Ebben az esetben hirdetésenként 1-3 információs címkét jelenít meg a rendszer, teljesítménytől függően.