>
görgess le

Tippek Facebook hirdetésekhez

A sikeres Facebook hirdetések titka nemcsak a jól megírt hirdetésszövegben és a látványos kreatívban rejlik, hanem az összetett beállításokban is, ezért hoztunk egy-két tippet, aminek alkalmazásával javíthatsz hirdetéseid teljesítményén.

 

5+1 hasznos funkció a Facebook hirdetésekhez:

  1. Híváslehetőség megadása
  2. Szegmentált közönségek
  3. Speciális előnézet
  4. Normál korrekciók
  5. Információs címkék
  6. Hasonmás célközönségek

 

Híváslehetőség megadása

A webhelyeden bekapcsolhatod a híváslehetőséget, aminek a segítségével fogyasztóid könnyen felvehetik boltoddal a kapcsolatot, így akik aktivitást mutatnak hirdetésednél, átkerülnek a webhelyedre és az oldal alján megjelenik számukra az elérhetőséged.

 

Szegmentált közönségek

Először érdemes feltérképezned, hogy kinek lehet szüksége a termékedre/szolgáltatásodra, kik a konkurenciáid és ők jellemzően kikhez szólnak, milyen üzenettel szólítják meg fogyasztóikat. Ezután vázold fel, hogy szerinted kiknek lehet érdekes a terméked/szolgáltatásod és vegyél egy nagyobb halmazt, például életkor és/vagy nemek szerint! Ezt követően, ezt is bontsd jobban részleteire, például egy kozmetikumokkal foglalkozó cég esetében, feloszthatod 25-45 év közötti nőkre és 46-65 év közötti nőkre, akik a szépségápolás és kozmetikumok iránt érdeklődnek. Ezt tovább szűkítheted azzal, hogyha csak elkötelezett vásárlókat állítasz be.

Ahhoz, hogy a legrelevánsabb célközönséghez jusson el hirdetésed, a platformok (Facebook/Instagram) szerint létrehozott közönségek létrehozását is javasoljuk, hiszen nem mindig a Facebook a nyerő!

 

Speciális előnézet

Speciális előnézetet használva, még az indulás előtt láthatod hirdetéseid kinézetét a különböző platformokon. Ebben az esetben olyan csatornákon jeleníti meg ezt a nézetet, ami előzőleg be lett állítva. Például megnézheted, hogy hogyan mutat majd hirdetésed a Facebook/Instagram történetben, Marketplacen, vagy a videófolyamokban.

 

Normál korrekciók

A normál korrekciókat alkalmazott hirdetések esetében egy képet és/vagy videót és néhány szövegváltozatot kell megadnod, ezután pedig kiválaszthatod, hogy milyen optimalizálásokat alkalmazzon a rendszer a kreatív tartalmon. A hirdetésből többféle variációt hoz létre a Facebook és minden ember számára azt a változatot jeleníti meg, amivel a legnagyobb eséllyel javul a teljesítmény. A hirdetés szövege pedig elsődleges szövegként, címként vagy leírásként is felhasználható.

A médiatartalmak módosítása annak alapján történik, hogy a hirdetést megtekintő emberek valószínűleg melyikre reagálnak majd a legjobban. Ebben az esetben például a képek fényerejének és kontrasztjának a beállítása, művészi szűrők alkalmazása, a médiatartalom oldalarányának módosítása és sablonok beállítása is módosításra kerülhet.

A hirdetésszintű kompozíciós változtatásoknál, a hirdetésed és annak környezete elemeinek megjelenítése és elrendezése kerül módosításra annak alapján, hogy a hirdetéseket megtekintő emberek várhatóan melyikre reagálnak majd a legjobban.

 

Információs címkék

Ezek a címkék az egyik leghasznosabb újítások, mert segítségükkel kiemelkedhetsz a tömegből és hasznos információkat emelhetsz ki a hirdetés alatt, a vállalkozásoddal kapcsolatban, mint például az ingyenes szállítást. Ebben az esetben hirdetésenként 1-3 információs címkét jelenít meg a rendszer, teljesítménytől függően.

Ingyenes szállításnál megadhatod, hogy milyen értékűnek kell lennie legalább a rendelésnek, valamint a szállítási időtartamot is feltüntetheted.

Fizetési lehetőségeknél az általad elfogadott fizetési módot jelölheted be.

Visszáruszabályzatban pedig beállíthatod, hogy ingyenes-e a visszaküldés, vagy a díját, valamint azt is, hogy a vásárlástól számítva meddig van lehetőséged (nap, hónap, hét) visszaküldeni a terméket.

Hasonmás célközönségek

A célközönségek beállítása az egyik legfontosabb eleme a Facebook hirdetéseknek.

A Facebook 3 csoportba sorolja a célközönségeket:

  • Egyéni
  • Mentett
  • Hasonmás

 

Az alap célközönségek (egyéni, mentett) beállításai mellett, hasonmás célközönségek megadásával olyan új embereket érhetsz el, akik legjobban hasonlítanak a hasonmás célközönséged forrásához.

A hasonmás célközönség fajtájának kiválasztása attól függ, hogy milyen típusú vállalkozásod van. Más típusú hasonmás célközönséget kell létrehozni olyan cég számára, ami lead-eket (potenciális ügyfeleket) gyűjt, mint amelyik webshopot működtet és terméket ad el.

 

Néhány hasonmás célközönség, amit szerintünk érdemes alkalmazni:

Hasonmás célközönségek vásárlókból

Itt több típusú célközönséget készíthetsz, például olyat, ami azokat a felhasználókat tartalmazza, akik korábban már vásároltak a weboldaladon az elmúlt X napban, a Facebook képpont adatai alapján, vagy akár olyat is, ahol a felhasználók vásároltak valamit a weboldalon és az ő e-mail címüket ki tudod exportálni a webshopod admin részéből és ezeket az e-maileket fel tudod tölteni a weboldaladra.

 

Hasonmás célközönség Lead-ekből

Ebben az esetben olyan emberekből hozhatsz létre hasonmás célközönséget, akik feliratkoztak a weboldaladon.

 

Hasonmás közönség látogatókból

Be tudod állítani, hogy a weboldalad, vagy akár a Facebook oldalad látogatóiból hozz létre hasonmás célközönséget.

 

Hasonmás Célközönség Facebook és Instagram videók megtekintőiből

Ez nemcsak azért jó, mert a videós hirdetés nagyon hatékony hirdetési formátum, hanem azért is, mert ez a kampánytípus arra fog törekedni, hogy minél több videómegtekintést érjen el, a lehető legalacsonyabb költségen. Így viszonylag alacsony büdzséből, rövid idő alatt fel tudsz építeni egy olyan egyéni célközönséget, amiben elegendő videómegtekintő van, akik legalább a videód 50%-át megnézték, ami egy jó hasonmás célközönség alap lehet.

 

Nem vagy biztos abban, hogy milyen beállításokat alkalmazz?

Keress minket bátran és átbeszéljük, hogy hogyan hoznánk ki kampányaidból a maximumot!

A szerzőről:
Balogh Eszter

Marketing diplomám megszerzését követően, 2015-től kezdtem el a szakmában dolgozni. Részt vehettem a Simple alkalmazás bevezetésében és a KÜRT Akadémia marketing csapatát is erősítettem. Eddigi munkáim során leginkább tartalomgyártási feladatokat láttam el, az Intense-nél azonban lehetőségem adódik arra, hogy PPC területen is kiteljesedhessek.

Szabadidőmben imádok kirándulni a barátokkal és gasztro eseményeken részt venni, ahol finom ételek és borok mellett vitathatjuk meg az élet nagy dolgait.

Tippek Facebook hirdetésekhez
További cikkeink Ez is érdekelhet
Interjú Váradi Edinával, a My Popcorn Shop megálmodójával!
Balogh Eszter
2022.12.06.

Interjú Váradi Edinával, a My Popcorn Shop megálmodójával!

Tovább olvasom
Pörgesd fel karácsonyi kampányaidat!
Balogh Eszter
2022.11.22.

Pörgesd fel karácsonyi kampányaidat!

Tovább olvasom
Elhoztuk neked a 2023-as design trendeket!
Tímár Zsófia
2022.10.13.

Elhoztuk neked a 2023-as design trendeket!

Tovább olvasom
görgess le