>
görgess le

Tippek Facebook hirdetésekhez

A sikeres Facebook hirdetések titka nemcsak a jól megírt hirdetésszövegben és a látványos kreatívban rejlik, hanem az összetett beállításokban is, ezért hoztunk egy-két tippet, aminek alkalmazásával javíthatsz hirdetéseid teljesítményén.

 

5+1 hasznos funkció a Facebook hirdetésekhez:

  1. Híváslehetőség megadása
  2. Szegmentált közönségek
  3. Speciális előnézet
  4. Normál korrekciók
  5. Információs címkék
  6. Hasonmás célközönségek

 

Híváslehetőség megadása

A webhelyeden bekapcsolhatod a híváslehetőséget, aminek a segítségével fogyasztóid könnyen felvehetik boltoddal a kapcsolatot, így akik aktivitást mutatnak hirdetésednél, átkerülnek a webhelyedre és az oldal alján megjelenik számukra az elérhetőséged.

 

Szegmentált közönségek

Először érdemes feltérképezned, hogy kinek lehet szüksége a termékedre/szolgáltatásodra, kik a konkurenciáid és ők jellemzően kikhez szólnak, milyen üzenettel szólítják meg fogyasztóikat. Ezután vázold fel, hogy szerinted kiknek lehet érdekes a terméked/szolgáltatásod és vegyél egy nagyobb halmazt, például életkor és/vagy nemek szerint! Ezt követően, ezt is bontsd jobban részleteire, például egy kozmetikumokkal foglalkozó cég esetében, feloszthatod 25-45 év közötti nőkre és 46-65 év közötti nőkre, akik a szépségápolás és kozmetikumok iránt érdeklődnek. Ezt tovább szűkítheted azzal, hogyha csak elkötelezett vásárlókat állítasz be.

Ahhoz, hogy a legrelevánsabb célközönséghez jusson el hirdetésed, a platformok (Facebook/Instagram) szerint létrehozott közönségek létrehozását is javasoljuk, hiszen nem mindig a Facebook a nyerő!

 

Speciális előnézet

Speciális előnézetet használva, még az indulás előtt láthatod hirdetéseid kinézetét a különböző platformokon. Ebben az esetben olyan csatornákon jeleníti meg ezt a nézetet, ami előzőleg be lett állítva. Például megnézheted, hogy hogyan mutat majd hirdetésed a Facebook/Instagram történetben, Marketplacen, vagy a videófolyamokban.

 

Normál korrekciók

A normál korrekciókat alkalmazott hirdetések esetében egy képet és/vagy videót és néhány szövegváltozatot kell megadnod, ezután pedig kiválaszthatod, hogy milyen optimalizálásokat alkalmazzon a rendszer a kreatív tartalmon. A hirdetésből többféle variációt hoz létre a Facebook és minden ember számára azt a változatot jeleníti meg, amivel a legnagyobb eséllyel javul a teljesítmény. A hirdetés szövege pedig elsődleges szövegként, címként vagy leírásként is felhasználható.

A médiatartalmak módosítása annak alapján történik, hogy a hirdetést megtekintő emberek valószínűleg melyikre reagálnak majd a legjobban. Ebben az esetben például a képek fényerejének és kontrasztjának a beállítása, művészi szűrők alkalmazása, a médiatartalom oldalarányának módosítása és sablonok beállítása is módosításra kerülhet.

A hirdetésszintű kompozíciós változtatásoknál, a hirdetésed és annak környezete elemeinek megjelenítése és elrendezése kerül módosításra annak alapján, hogy a hirdetéseket megtekintő emberek várhatóan melyikre reagálnak majd a legjobban.

 

Információs címkék

Ezek a címkék az egyik leghasznosabb újítások, mert segítségükkel kiemelkedhetsz a tömegből és hasznos információkat emelhetsz ki a hirdetés alatt, a vállalkozásoddal kapcsolatban, mint például az ingyenes szállítást. Ebben az esetben hirdetésenként 1-3 információs címkét jelenít meg a rendszer, teljesítménytől függően.

Ingyenes szállításnál megadhatod, hogy milyen értékűnek kell lennie legalább a rendelésnek, valamint a szállítási időtartamot is feltüntetheted.

Fizetési lehetőségeknél az általad elfogadott fizetési módot jelölheted be.

Visszáruszabályzatban pedig beállíthatod, hogy ingyenes-e a visszaküldés, vagy a díját, valamint azt is, hogy a vásárlástól számítva meddig van lehetőséged (nap, hónap, hét) visszaküldeni a terméket.

Hasonmás célközönségek

A célközönségek beállítása az egyik legfontosabb eleme a Facebook hirdetéseknek.

A Facebook 3 csoportba sorolja a célközönségeket:

  • Egyéni
  • Mentett
  • Hasonmás

 

Az alap célközönségek (egyéni, mentett) beállításai mellett, hasonmás célközönségek megadásával olyan új embereket érhetsz el, akik legjobban hasonlítanak a hasonmás célközönséged forrásához.

A hasonmás célközönség fajtájának kiválasztása attól függ, hogy milyen típusú vállalkozásod van. Más típusú hasonmás célközönséget kell létrehozni olyan cég számára, ami lead-eket (potenciális ügyfeleket) gyűjt, mint amelyik webshopot működtet és terméket ad el.

 

Néhány hasonmás célközönség, amit szerintünk érdemes alkalmazni:

Hasonmás célközönségek vásárlókból

Itt több típusú célközönséget készíthetsz, például olyat, ami azokat a felhasználókat tartalmazza, akik korábban már vásároltak a weboldaladon az elmúlt X napban, a Facebook képpont adatai alapján, vagy akár olyat is, ahol a felhasználók vásároltak valamit a weboldalon és az ő e-mail címüket ki tudod exportálni a webshopod admin részéből és ezeket az e-maileket fel tudod tölteni a weboldaladra.

 

Hasonmás célközönség Lead-ekből

Ebben az esetben olyan emberekből hozhatsz létre hasonmás célközönséget, akik feliratkoztak a weboldaladon.

 

Hasonmás közönség látogatókból

Be tudod állítani, hogy a weboldalad, vagy akár a Facebook oldalad látogatóiból hozz létre hasonmás célközönséget.

 

Hasonmás Célközönség Facebook és Instagram videók megtekintőiből

Ez nemcsak azért jó, mert a videós hirdetés nagyon hatékony hirdetési formátum, hanem azért is, mert ez a kampánytípus arra fog törekedni, hogy minél több videómegtekintést érjen el, a lehető legalacsonyabb költségen. Így viszonylag alacsony büdzséből, rövid idő alatt fel tudsz építeni egy olyan egyéni célközönséget, amiben elegendő videómegtekintő van, akik legalább a videód 50%-át megnézték, ami egy jó hasonmás célközönség alap lehet.

 

Nem vagy biztos abban, hogy milyen beállításokat alkalmazz?

Keress minket bátran és átbeszéljük, hogy hogyan hoznánk ki kampányaidból a maximumot!

A szerzőről:
Balogh Eszter

Marketing diplomám megszerzését követően, 2015-től kezdtem el a szakmában dolgozni. Részt vehettem a Simple alkalmazás bevezetésében és a KÜRT Akadémia marketing csapatát is erősítettem. Eddigi munkáim során leginkább tartalomgyártási feladatokat láttam el, az Intense-nél azonban lehetőségem adódik arra, hogy PPC területen is kiteljesedhessek.

Szabadidőmben imádok kirándulni a barátokkal és gasztro eseményeken részt venni, ahol finom ételek és borok mellett vitathatjuk meg az élet nagy dolgait.

Tippek Facebook hirdetésekhez
További cikkeink Ez is érdekelhet
Hogyan írj hatékony hírlevelet? Javaslatok a figyelem felkeltéséhez
Balogh Eszter
2023.08.24.

Hogyan írj hatékony hírlevelet? Javaslatok a figyelem felkeltéséhez

Tovább olvasom
Kreatívok ügynökségi kézben?!
Tímár Zsófia
2023.07.11.

Kreatívok ügynökségi kézben?!

Tovább olvasom
GA4 átállás
Balogh Eszter
2023.05.31.

GA4 átállás

Tovább olvasom
görgess le