A tavasz mindig a megújulásról szól, ilyenkor gyakran felmerül bennünk is a megújulás, újrakezdés, változtatás gondolata. A social media is minden hónapban valami újat és különlegeset tartogat számunkra, így kíváncsian vártuk, hogy most mivel rukkol elő ez a terület.
Blogbejegyzésünkben ezekről a tavaszi social media újdonságokról olvashattok.
Katalógus alapú egyéni célközönség
A weboldalon és alkalmazásokban végzett tevékenységekre tudtunk eddig egyéni célközönségeket létrehozni, most azonban megjelent a katalógus alapú, egyéni célközönség létrehozásának lehetősége is. Itt olyan felhasználókat célozhatunk meg, akik megnézték, kosárba helyezték, vagy megvásárolták a terméksorozatunkban található termékeket.
Ezzel az opcióval viszonylag új közönségekre is tudunk célozni, mert a minimum időintervallum - 30 nap helyett - 14 napra módosult, valamint az összes termékünket tartalmazó terméksorozatra is alkalmazható, de akár kategóriánként is meghirdethetjük ilyen formában.
Egyéni célközönség bővítése
Hogyha tovább szeretnénk bővíteni részletes célzásunkat a Facebook Hirdetéskezelőjében, akkor kiválaszthatjuk a “részletes célzás bővítése” lehetőséget, hogy még több felhasználót el tudjunk érni a hirdetésünkkel. Ez szuper lehetőségnek tűnik, azonban gondot is jelenthet bizonyos hirdetések esetében, mert nem mindig az általunk megcélozni kívánt felhasználókat tudjuk elérni. Például, abban az esetben, hogyha csak az oldalunk követőinek szeretnénk hirdetni, de a rendszer úgy dönt, hogy több, vagy jobb eredményt érhet el a bővítéssel, kibővíti ezt a célközönséget. Ekkor viszont már nem ugyanazt a célt fogjuk elérni, mint amit szerettünk volna.
Új címke
Az Instagramon új címketípus jelent meg, ami lehetővé teszi, hogy a – termékek és személyek mellett – mostantól olyan alkotókat is megjelölhetünk egy adott posztban, akik hozzájárultak a tartalom elkészüléséhez. Például, mostantól megjelenhetnek a posztban a szakmájukat megjelölő címke használatával a sminkesek, fotósok, vagy zenészek. Ez a lehetőség hasznos lehet a jövőben márkák és influenszerek esetében, de a kontribútor címke nyereményjátékok eszköze is lehet a jövőben.
Új matrica
Az Instagram egy új matricát tesztel a történetekhez, amely a közelgő események népszerűsítésére szolgál. Ez a matrica lehetővé teszi, hogy emlékeztetőt osszunk meg bizonyos eseményekről, kattintható linkkel együtt. Visszaszámláló matricát is alkalmazhatunk, ami különösen hasznos lehet például élő bejelentkezések előtt, vagy promóciók közeledtével.
Termékmegjelölés
Áprilisban mindenki számára elérhetővé vált az Instagram termékmegjelölés funkciója, amire azelőtt csak márkáknak és az influenszereknek volt lehetősége. Most már akár a személyes fiókokban lévő képek is tartalmazhatnak termékcímkéket, melyek segítségével a követők többet tudhatnak meg a termékről és meg is vásárolhatják azt. Beállítása egyszerű, csupán meg kell jelölni az adott márkát úgy, mintha egy ismerőst taggel-nénk be a képeken. Ezután a lehetőségek közül a „termékek” opciót kell választani, majd meg kell keresni a katalógusban az adott terméket és közzétenni a bejegyzést.
TikTok
Hosszabb videók
A TikTok-on lévő videók sok változáson mentek keresztül az elmúlt években. A kezdetben maximum 15 másodpercről 3 perce nőtt a feltölthető videók hossza, most pedig a legfrissebb újítás, ami bevezetésre került, azok a 10 perces videók. A TikTok szóvivője szerint, így több idő jut a felhasználóknak a szórakozásra, az alkotóknak pedig még nagyobb teret enged kreativitásuk kibontakoztatására. Különösen hasznos lehet influenszerek, szakemberek számára, de például edukációs tartalmak megosztására is.
A social media minden hónapban valami újat és különlegeset tartogat számunkra, így most sem okozott csalódást. Újra izgalmas újdonságokkal lettünk gazdagabbak, mi pedig már alig várjuk, hogy kipróbáljuk ezeket a funkciókat.
Újításra és megújulásra fel!