>
görgess le

Performance Max eredmények

Már biztos hallottál róla, hogy pár hónapja megjelent egy új, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, a Performance Max, ami sokkal jobb eredményeket, több konverziót ígér(t), mint a többi kampánytípus, ezért ügyfeleinknél már be is állítottuk.

 

Mi a Performance Max kampány?

A performance Max „maximális teljesítmény” néven találhatod meg a Google Ads-ben, aminek a megjelenésével lehetőség nyílt arra, hogy egyetlen kampánnyal kihasználd a Google Ads teljes hálózatát.

A következő helyeken tud megjelenni:

  • YouTube
  • Display
  • Kereső (Search)
  • Discover
  • Gmail
  • Térkép (Maps)

 

Mi szükséges a beállításához?

Webshopok esetén a legfontosabb, hogy legyen Merchant Center fiókod. Hogyha korábban már futtattál Shopping hirdetéseket, akkor ezzel nincs teendőd, viszont hogyha még nincs, létre kell hoznod egyet és termékekkel feltölteni.

Ezen kívül a kampány elindításához még szükséged lesz leírásokra, különböző méretű képekre és logóra, valamint legalább 10 másodperces videót is érdemes feltölteni, különben a rendszer állít össze egyet azokból az elemekből, amik rendelkezésére állnak.

Körülbelül 4 hétig érdemes futtatni az ilyen jellegű kampányokat - mert 2 hét után kezdi el hozni a várt eredményeket – ezért például rövidebb promóciók esetében kevésbé lesz hatékony.

 

Mire érdemes még odafigyelni?

  • legalább 1 elemcsoport létrehozása kötelező, de jobb, hogyha külön csoport (kreatívokkal, szövegekkel) van létrehozva kategóriánként, vagy márkánként
  • releváns közönségek hozzáadása
  • konkrét cél meghatározása (vásárlás, lead-ek, telefonok…) enélkül nem tud elindulni
  • ne fusson ugyanarra a termékkörre Smart Shopping és P.Max kampány
  • a költségkeret és a cél ROAS körülbelül ugyanannyi legyen, mint a Smart Shopping esetében

 

Összességében jobb eredményeket és több konverziót ígér ez a kampánytípus, a többivel szemben. Vajon tényleg olyan jól teljesít?

Ennek jártunk utána!

Nézzük, hogy milyen eredmények születtek egyik ügyfelünknél!

 

Performance Max eredmények

Ügyfelünk esetében a keresési kampányok és a Performance Max kampány teljesítményét vetettem össze.

Az elmúlt- és az idei év március-július időszakát elemezve jól látható, hogy az új kampánytípusnak köszönhetően +229 (66%-os) célteljesülés valósult meg a tavalyihoz képest, de általánosságban elmondható az is, hogy a többi mutató is javulást mutat. Kiemelkedő ugrás tapasztalható például az új felhasználók, ezáltal pedig a munkamenetek tekintetében.

 

P. Max kampány eredmények

Keresési kampány eredmények 

Ügyfelünknél az alábbi mérhető pontokat állítottuk be:

  • kapcsolat gombra kattintás
  • e-mail gombra kattintás
  • telefonszámra kattintás
  • form beküldése

 

Legszembetűnőbb változás az e-mail gombra való kattintásánál figyelhető meg, ahol a kattintások 90%-át a Performance Max kampány hozta, hátrahagyva ezzel a kereső hirdetéseket.

Telefonszámra való kattintásnál szintén kiemelkedő a pozitív változás, összesen 201 célteljesülésből 177 telefon kattintás jött létre, vagyis 88%-a a kattintásoknak ebből a kampányból érkezett.

A kapcsolat gombra kattintásnál összesen 403 cél teljesült, ebből 238, azaz 59%-a a P.Max kampánynak köszönhetően.

Tovább vizsgálva látható, hogy a felhasználók 77%-át ez a kampánytípus hozta, valamint az új felhasználók 79%-a is ennek köszönhető.

Egyedül a form beküldésénél bizonyult kevésbé hatékonynak a P.Max, ebben az esetben az egyik kereső kampány kiemelkedő eredményt hozott, lekörözve a teljesítménymaximalizáló kampányt.

A példákon keresztül jól látható, hogy a Performance Max kampányok célja egyértelműen a konverziók számának vagy a konverziós értéknek a maximalizálása. Ezért a hirdetések megjelenéseit és a hirdetési rendszer felületeinek kiválasztását úgy optimalizálja a rendszer, hogy a beállításoknak megfelelően a lehető legtöbb konverziós eredményt érje el.

 

Maximalizáld te is kampányaid teljesítményét!

 

Hogyha szakmai segítségre lenne szükséged, keress minket bátran!

 

 

 

 

A szerzőről:
Balogh Eszter

Marketing diplomám megszerzését követően, 2015-től kezdtem el a szakmában dolgozni. Részt vehettem a Simple alkalmazás bevezetésében és a KÜRT Akadémia marketing csapatát is erősítettem. Eddigi munkáim során leginkább tartalomgyártási feladatokat láttam el, az Intense-nél azonban lehetőségem adódik arra, hogy PPC területen is kiteljesedhessek.

Szabadidőmben imádok kirándulni a barátokkal és gasztro eseményeken részt venni, ahol finom ételek és borok mellett vitathatjuk meg az élet nagy dolgait.

Performance Max eredmények
További cikkeink Ez is érdekelhet
Interjú Váradi Edinával, a My Popcorn Shop megálmodójával!
Balogh Eszter
2022.12.06.

Interjú Váradi Edinával, a My Popcorn Shop megálmodójával!

Tovább olvasom
Pörgesd fel karácsonyi kampányaidat!
Balogh Eszter
2022.11.22.

Pörgesd fel karácsonyi kampányaidat!

Tovább olvasom
Elhoztuk neked a 2023-as design trendeket!
Tímár Zsófia
2022.10.13.

Elhoztuk neked a 2023-as design trendeket!

Tovább olvasom
görgess le