>
görgess le

Performance Max eredmények

Már biztos hallottál róla, hogy pár hónapja megjelent egy új, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, a Performance Max, ami sokkal jobb eredményeket, több konverziót ígér(t), mint a többi kampánytípus, ezért ügyfeleinknél már be is állítottuk.

 

Mi a Performance Max kampány?

A performance Max „maximális teljesítmény” néven találhatod meg a Google Ads-ben, aminek a megjelenésével lehetőség nyílt arra, hogy egyetlen kampánnyal kihasználd a Google Ads teljes hálózatát.

A következő helyeken tud megjelenni:

  • YouTube
  • Display
  • Kereső (Search)
  • Discover
  • Gmail
  • Térkép (Maps)

 

Mi szükséges a beállításához?

Webshopok esetén a legfontosabb, hogy legyen Merchant Center fiókod. Hogyha korábban már futtattál Shopping hirdetéseket, akkor ezzel nincs teendőd, viszont hogyha még nincs, létre kell hoznod egyet és termékekkel feltölteni.

Ezen kívül a kampány elindításához még szükséged lesz leírásokra, különböző méretű képekre és logóra, valamint legalább 10 másodperces videót is érdemes feltölteni, különben a rendszer állít össze egyet azokból az elemekből, amik rendelkezésére állnak.

Körülbelül 4 hétig érdemes futtatni az ilyen jellegű kampányokat - mert 2 hét után kezdi el hozni a várt eredményeket – ezért például rövidebb promóciók esetében kevésbé lesz hatékony.

 

Mire érdemes még odafigyelni?

  • legalább 1 elemcsoport létrehozása kötelező, de jobb, hogyha külön csoport (kreatívokkal, szövegekkel) van létrehozva kategóriánként, vagy márkánként
  • releváns közönségek hozzáadása
  • konkrét cél meghatározása (vásárlás, lead-ek, telefonok…) enélkül nem tud elindulni
  • ne fusson ugyanarra a termékkörre Smart Shopping és P.Max kampány
  • a költségkeret és a cél ROAS körülbelül ugyanannyi legyen, mint a Smart Shopping esetében

 

Összességében jobb eredményeket és több konverziót ígér ez a kampánytípus, a többivel szemben. Vajon tényleg olyan jól teljesít?

Ennek jártunk utána!

Nézzük, hogy milyen eredmények születtek egyik ügyfelünknél!

 

Performance Max eredmények

Ügyfelünk esetében a keresési kampányok és a Performance Max kampány teljesítményét vetettem össze.

Az elmúlt- és az idei év március-július időszakát elemezve jól látható, hogy az új kampánytípusnak köszönhetően +229 (66%-os) célteljesülés valósult meg a tavalyihoz képest, de általánosságban elmondható az is, hogy a többi mutató is javulást mutat. Kiemelkedő ugrás tapasztalható például az új felhasználók, ezáltal pedig a munkamenetek tekintetében.

 

P. Max kampány eredmények

Keresési kampány eredmények 

Ügyfelünknél az alábbi mérhető pontokat állítottuk be:

  • kapcsolat gombra kattintás
  • e-mail gombra kattintás
  • telefonszámra kattintás
  • form beküldése

 

Legszembetűnőbb változás az e-mail gombra való kattintásánál figyelhető meg, ahol a kattintások 90%-át a Performance Max kampány hozta, hátrahagyva ezzel a kereső hirdetéseket.

Telefonszámra való kattintásnál szintén kiemelkedő a pozitív változás, összesen 201 célteljesülésből 177 telefon kattintás jött létre, vagyis 88%-a a kattintásoknak ebből a kampányból érkezett.

A kapcsolat gombra kattintásnál összesen 403 cél teljesült, ebből 238, azaz 59%-a a P.Max kampánynak köszönhetően.

Tovább vizsgálva látható, hogy a felhasználók 77%-át ez a kampánytípus hozta, valamint az új felhasználók 79%-a is ennek köszönhető.

Egyedül a form beküldésénél bizonyult kevésbé hatékonynak a P.Max, ebben az esetben az egyik kereső kampány kiemelkedő eredményt hozott, lekörözve a teljesítménymaximalizáló kampányt.

A példákon keresztül jól látható, hogy a Performance Max kampányok célja egyértelműen a konverziók számának vagy a konverziós értéknek a maximalizálása. Ezért a hirdetések megjelenéseit és a hirdetési rendszer felületeinek kiválasztását úgy optimalizálja a rendszer, hogy a beállításoknak megfelelően a lehető legtöbb konverziós eredményt érje el.

 

Maximalizáld te is kampányaid teljesítményét!

 

Hogyha szakmai segítségre lenne szükséged, keress minket bátran!

 

 

 

 

A szerzőről:
Balogh Eszter

Marketing diplomám megszerzését követően, 2015-től kezdtem el a szakmában dolgozni. Részt vehettem a Simple alkalmazás bevezetésében és a KÜRT Akadémia marketing csapatát is erősítettem. Eddigi munkáim során leginkább tartalomgyártási feladatokat láttam el, az Intense-nél azonban lehetőségem adódik arra, hogy PPC területen is kiteljesedhessek.

Szabadidőmben imádok kirándulni a barátokkal és gasztro eseményeken részt venni, ahol finom ételek és borok mellett vitathatjuk meg az élet nagy dolgait.

Performance Max eredmények
További cikkeink Ez is érdekelhet
Hogyan írj hatékony hírlevelet? Javaslatok a figyelem felkeltéséhez
Balogh Eszter
2023.08.24.

Hogyan írj hatékony hírlevelet? Javaslatok a figyelem felkeltéséhez

Tovább olvasom
Kreatívok ügynökségi kézben?!
Tímár Zsófia
2023.07.11.

Kreatívok ügynökségi kézben?!

Tovább olvasom
GA4 átállás
Balogh Eszter
2023.05.31.

GA4 átállás

Tovább olvasom
görgess le