Már biztos hallottál róla, hogy pár hónapja megjelent egy új, teljesítménymaximalizáló kampánytípus, a Performance Max, ami sokkal jobb eredményeket, több konverziót ígér(t), mint a többi kampánytípus, ezért ügyfeleinknél már be is állítottuk.
Mi a Performance Max kampány?
A performance Max „maximális teljesítmény” néven találhatod meg a Google Ads-ben, aminek a megjelenésével lehetőség nyílt arra, hogy egyetlen kampánnyal kihasználd a Google Ads teljes hálózatát.
A következő helyeken tud megjelenni:
- YouTube
- Display
- Kereső (Search)
- Discover
- Gmail
- Térkép (Maps)
Mi szükséges a beállításához?
Webshopok esetén a legfontosabb, hogy legyen Merchant Center fiókod. Hogyha korábban már futtattál Shopping hirdetéseket, akkor ezzel nincs teendőd, viszont hogyha még nincs, létre kell hoznod egyet és termékekkel feltölteni.
Ezen kívül a kampány elindításához még szükséged lesz leírásokra, különböző méretű képekre és logóra, valamint legalább 10 másodperces videót is érdemes feltölteni, különben a rendszer állít össze egyet azokból az elemekből, amik rendelkezésére állnak.
Körülbelül 4 hétig érdemes futtatni az ilyen jellegű kampányokat - mert 2 hét után kezdi el hozni a várt eredményeket – ezért például rövidebb promóciók esetében kevésbé lesz hatékony.
Mire érdemes még odafigyelni?
- legalább 1 elemcsoport létrehozása kötelező, de jobb, hogyha külön csoport (kreatívokkal, szövegekkel) van létrehozva kategóriánként, vagy márkánként
- releváns közönségek hozzáadása
- konkrét cél meghatározása (vásárlás, lead-ek, telefonok…) enélkül nem tud elindulni
- ne fusson ugyanarra a termékkörre Smart Shopping és P.Max kampány
- a költségkeret és a cél ROAS körülbelül ugyanannyi legyen, mint a Smart Shopping esetében
Összességében jobb eredményeket és több konverziót ígér ez a kampánytípus, a többivel szemben. Vajon tényleg olyan jól teljesít?
Ennek jártunk utána!
Nézzük, hogy milyen eredmények születtek egyik ügyfelünknél!
Performance Max eredmények
Ügyfelünk esetében a keresési kampányok és a Performance Max kampány teljesítményét vetettem össze.
Az elmúlt- és az idei év március-július időszakát elemezve jól látható, hogy az új kampánytípusnak köszönhetően +229 (66%-os) célteljesülés valósult meg a tavalyihoz képest, de általánosságban elmondható az is, hogy a többi mutató is javulást mutat. Kiemelkedő ugrás tapasztalható például az új felhasználók, ezáltal pedig a munkamenetek tekintetében.
P. Max kampány eredmények