A követőbázis építése minden cég életének fontos mérföldköve, mert minél nagyobb követőtáborral rendelkezünk, annál több ember számára tudjuk bemutatni az új termékeinket/szolgáltatásainkat és nagyobb tömeget érünk el értékesítés terén is.

Közösségi oldalaink azonban akkor működnek a leghatékonyabban, hogyha az elején összeállítunk egy tartalomstratégiát, ami mentén megtervezzük és kialakítjuk a posztokat. Ez azért fontos, hogy egységes képet alakítsunk ki mind tartalmilag, mind pedig kreatívok terén, így sokkal vonzóbb lesz követőink számára.

 

Nézzük, hogy mire érdemes figyelni és alkalmazni, hogy megszerezzük és meg is tartsuk követőinket:

Egyéni tartalomstratégia összeállítása

Akkor lesz egyedi és érdekes az oldalad, hogyha egyéni tartalomstratégiát állítasz össze. Inspirálódni természetesen lehet másoktól, de valamivel mindig meg kell különböztetni az oldaladat. Legyél különlegesebb, mint a többiek és készíts egyedülálló, vicces, akár meghökkentő tartalmat. Hidd el, a követőid értékelni fogják!

 

Rendszeres posztolás

A rendszeres posztolás ugyanolyan fontos, mint a tartalomstratégia megalkotása. A hangsúly a rendszerességen van, mert az Instagram algoritmusának a posztok frissessége is számít. Érdemes egy sűrűbb és egy ritkább posztolási gyakoriságot is megpróbálni, azonban minimum heti 2-3x poszt ajánlott jó minőségű képekkel/videókkal. Ezen kívül pedig Instagram Storyval is tovább lehet színesíteni az oldal tartalmát. Az egységes arculat megalkotásában kiemelkedő szerepe van a kreatívoknak, amit például mindig ugyanolyan filterek használatával érhetsz el.

 

Posztok szövege

A szövegek megírásához és a megfelelő hangnem kialakításához ismerned kell célközönségedet. Rendszeresen tegyél fel kérdéseket is a posztjaid alatt, így nagyobb aktivitásra tudod bírni követőidet. Arra is figyelj, hogy ne írj túl hosszú szöveget! Instagram esetében ugyanis rövidebb szöveg elég, mint Facebookon. Emellett hashtagek és emojik használatával is színesítsd mondanivalódat!

 

Posztolás aktív időszakban

Az adott oldal analitikáit böngészve megtudhatod, hogy nálad melyik időszak az, amikor sokan vannak fent a követőid közül. Ez az organikus – vagyis a nem fizetett – elérés szempontjából meghatározó szempont, ennek segítségével könnyebben meg tudod tervezni posztjaid időzítését is.

 

Hashtagek használata

Sokan nem is gondolják, hogy milyen fontos a hashtagek használata, pedig akár a látogatóid fele is érkezhet keresőcímkéből, hogyha azok jól vannak beállítva. Először érdemes egy kutatást végezni, hogy melyek azok, amik relevánsak számodra és amiket a célközönséged is rendszeresen néz. Jelenleg maximum 30 hashtag engedélyezett, de ki kell tapasztalni, hogy neked mennyi az a szám, amivel a legjobban működnek a posztjaid. Fontos megemlíteni, hogy magyar és angol hashtagek használata is ajánlott, a szimbólumokat pedig mellőzni kell. Emellett kerülni kell mindig ugyanazoknak a hashtageknek a használatát, mert az Instagram spamelésként fogja érzékelni!

Az Instagramon ellenőrizni is tudod a hashtagjeid hatékonyságát, amennyiben üzleti profillal rendelkezel. Csak ki kell választanod egy posztot, majd rákattintani az „Elemzési adatok megtekintése” lehetőségre a poszt alján és ott a „Keresőcímkékből” rész megmutatja, hogy hány ember talált rá a posztodra, a hashtageknek köszönhetően.

    

intsa-kovetoszerzes-blogcikk-kep.png 

Nem vethetsz be mindent célod elérésére, egy-két dologra itt is figyelned kell!

 

Tilos:

Bekövetés-kikövetés

Az Instagram követőtáborod növelésére ajánlott bekövetni a hozzád hasonló profillal rendelkező fiókokat, azonban tilos bekövetni, majd kikövetni őket, mert az algoritmus sokszor kiszúrja és akinél ezt tapasztalja, meg is bünteti, ezért nem érdemes kockáztatni.

Ugyanezt szoftverekkel is meg lehet tenni, ami szintén tiltólistás.

 

Láthattuk, hogy a nagy követőbázis nemcsak azért jó, mert jól mutat, hogy milyen sokan követnek minket, hanem fontos funkciókkal is bír.

Ötleteink figyelembevételével pedig reméljük, hogy neked is nagy követőtáborra sikerül szert tenned!