A karácsony a legszebb ünnep az évben, melyre online marketing szempontból is érdemes felkészülni és időben összeállítani a stratégiát. A tervezést már szeptember végén, de legkésőbb október elején el kell kezdeni és legalább 1,5-2 hónapos jól felépített ünnepi kampányban érdemes gondolkodni.

Hogyha még nem kezdted el, mutatunk néhány tippet, amivel a vállalkozásod számára is sikeres és boldog lesz a karácsony!

Webáruházak estén mindenképpen vetni kell egy pillantást a korábbi statisztikára, arra, hogy milyen forgalomra lehet számítani idén az ünnepi időszak alatt, valamint arra is, hogy megfelelően optimalizáld.

Nem támaszkodhatsz mindössze az organikus forgalomra. Fontos, hogy a marketing kampányaidat is felpörgesd erre az időszakra. 

 

Megmutatjuk, hogy mikre érdemes odafigyelned!

Még mielőtt elkezdenéd… A legfontosabb: Legyen raktáron elég terméked!

Hogyha megalkottad stratégiádat, biztosan körvonalazódott benned, hogy melyik termékcsaládot/terméket szeretnéd népszerűsíteni az ünnepi időszak alatt, vagy mely termékre legnagyobb a kereslet a kiemelt időszak alatt.

Készíts leltárt és gondold át előre ezeket a termékeket, melyből fontos, hogy megfelelő mennyiségű készlet álljon rendelkezésre, hogy ne csalódjanak látogatóid. Apró figyelmesség, de hidd el, hogy vásárlóid értékelni fogják, hogyha egy kis meglepetésajándékot is csempészel a dobozokba, a megrendelt termékek mellé.

 

WEBOLDAL

Weboldal elemzése

Egyik legfontosabb teendő, az előző év adatainak és statisztikáinak kiértékelése.

Ha megérted, miért voltak sikeresek - vagy éppen sikertelenek - korábbi kampányaid, akkor a tapasztalatokat figyelembe véve idén sokkal jobb eredményeket fogsz elérni.

Fontos kérdések: Melyik termék volt a legnépszerűbb? Mely kampányaid voltak a legsikeresebbek? Melyek voltak azok a napok, amik a legforgalmasabbak voltak? Mennyi bevételre tettél szert tavaly ebben az időszakban? Mekkora volt az átlagos kosárértéked? Mely kulcsszavakra kerestek a legtöbben?

 

Webáruház ünneplőbe öltöztetése

Ne aggódj, apró változtatás is elég ahhoz, hogy ünnepi hangulatba hozd webáruházad.

A főoldali bannerek lecserélése egy egyszerű, de nagyszerű módja lehet az ünnepi hangulat megteremtésének, de egy visszaszámláló beillesztése is jó ötlet lehet.

Több erőforrás esetén azon is elgondolkodhatsz, hogy teljes webáruházad ünnepi fénybe hozd.

 

Ünnepre szabott kategóriaoldalak készítése

Az ünnepekre szabott kategóriaoldalak nemcsak a felhasználói élményt javíthatják, hanem segítenek ünnepi hangulatban tartani a látogatókat.

Arról nem is beszélve, hogy így könnyedén megtalálják látogatóink a kedvezményes termékeket és ajándékcsomagokat.

Ötletek kategóriaoldalakra:

  • Karácsonyi kedvezmények
  • Ajándékok férfiaknak
  • Ajándékok nőknek
  • Ajándék anyának (apának)
  • Ajándékcsomagok
  • stb.


Vevőszolgálat kiemelése

Ebben az időszakban sokkal több kérdése van a látogatóidnak, mint az év többi részében, ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a vevőszolgálat elérhetőségét jól látható helyen helyezd el. Előfordulhat, hogy meg akarnak bizonyosodni róla, hogy a rendelésük időben megérkezik, vagy csak szeretnének többet megtudni egy termékről.

 

Szállítási lehetőségek kiemelése

A legfontosabb kérdés karácsony előtt, ami minden vásárlót foglalkoztat: mikor fog megérkezni a termék? A várható kézbesítés és a szállítási költség is legyen jól látható helyen feltüntetve az oldaladon. Ha van lehetőség csomagfelvételre, vagy a termék boltokban is elérhető, emeld ki ezt is.

 

Visszatérítési feltételek kiemelése

Ajándékvásárláskor előfordulhat, hogy rossz méretet veszünk, nem tetszik a szín a másik félnek vagy már van egy olyan terméke, ezért vissza szeretnénk küldeni. Könnyítsd meg a vásárlóknak az ilyen eseteket! A visszatérítési feltételek kiemelése az oldaladon növelheti a vásárlók bizalmát.

 

MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ

Hirdetések

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a tervezés fontosságát, különösen egy ilyen kiemelkedő időszak előtt. Amennyiben Facebook-on és Google Ads-ben is vannak hirdetéseid, tervezd meg időben a bannerek és hirdetések szövegét.

Kereső kampányaidat nyugodtan hagyd futni, azonban a Display kampányokkal legyél óvatos, mert erőszakosnak tűnhet egy ilyen hirdetés karácsonykor.

Nézd át a karácsonyi hirdetés szövegeinek tartalmát és képzeld el, hogy a karácsonyt különbözőképp megélők hogyan reagálnának rá. Kétség esetén inkább légy könnyed és pozitív.

 

Hírlevél

Hogyha elegendő számú hírlevél-feliratkozóval rendelkezel a korábbi vásárlókból és érdeklődőkből, kezdj el nekik írni minél hamarabb. Indíts karácsonyi hírlevélsorozatot, emlékeztesd őket, hogy már most megvehetik a karácsonyi ajándékaikat online, otthonuk kényelméből – elkerülve az idegeskedést és a sorbanállást.

Még egy tipp:

December elején elkezdheted a visszaszámlálást és akár minden héten újabb akciós héttel jelentkezhetsz termékcsoportonként, amiről hírlevélben is értesíted feliratkozóidat. Különleges akciós kupont is bevethetsz, például „25% kedvezmény csak ma éjfélig, az általad kiválasztott termékre.”

 

Közösségi média

Használj ünnepi design-t Facebook profilképeden és borítóképeden! Nagyon hangulatos, mikor kedvenc márkánk nemcsak a honlapján emlékezik meg a közelgő ünnepi időszakról, hanem közösségi média felületeit is feldobja egy kedves profilképpel, amin ünnepi motívumokkal egészíti ki a logóját.

Ebben az időszakban elengedhetetlen, hogy növeld jelenléted a közösségi médiában.

Írj a termékedhez kapcsolódó karácsonyi hangulatú Facebook posztsorozatot. Inspirációként íme néhány témaötlet: karácsonyi programok a városban, hasznos ajándékötletek, különleges karácsonyi menüsor, hogyan ünneplik a karácsonyt a világ különböző részein, legjobb dekoráció. Ezeket a témákat igazítsd a termékedhez.

A videós tartalmak is jó ötletnek bizonyulnak ilyenkor, hiszen sokan az online rendelést részesítik előnyben a boltban való sorbanállás és várakozás helyett. Készíts termékbemutató videót és a termékteszt videót, melyekben bemutatod ajánlataidat ünnepi köntösbe öltöztetve az érdeklődőknek.

Oszd meg a céged bensőségesebb, ünnepi pillanatait a követőeiddel! Készíts karácsonyi videót a céges karácsonyról, csapatépítő tréningről, amelyben együtt kívántok boldog karácsonyt a vásárlóitoknak.

 

Tartalommarketing

A hirdetések mellett a tartalommarketing kiemelendő fontosságú, legyél aktívabb a korábbi időszakokhoz képest! Hangold ünnepre a blogod olvasóit! Írj bejegyzést arról, hogy mit jelent számodra az ünnep, adj hasznos és értékes ajándékvásárlási tippeket, melyben a terméked is szerepel.

 

Egyéb ötletek

Ajándékozd meg a törzsvásárlóidat! Küldj ünnepi köszönőlevelet egy kedves karácsonyi fotóval vagy grafikával, mellékelj hozzá egy törzsvásárlóknak szóló kedvezményes  kupont, apró karácsonyfadíszt vagy szaloncukrot.

 

Kínálj ajándékcsomagolást! A látogatók ilyenkor nyitottabbak az extra szolgáltatásokra—különösen, ha az értéket ad a vásárláshoz, vagy időt spórol nekik. Az ajándékcsomagolás mellett adj lehetőséget személyre szabott üzenetek mellékelésére is. 

giphy.gif

Legyen ajándékutalványod! A rossz méretek és a nem tetsző ajándékok elkerülése érdekében sokan ajándékoznak ajándékutalványt karácsonykor. Ne hagyd veszni ezeket a vásárlókat! Készíts te is ünnepi ajándékkártyákat!

 

Frissítsd és optimalizáld az ügyfél-adatbázisodat annak érdekében egy következő kampányidőszakban már a friss e-mail címek tulajdonosai is a leginkább rájuk szabott üzenetet kapják meg.

 

Vondd le a következtetéseket! Értékeld ki, milyen eredményeket hoztak a különböző felületen futtatott kampányok, hirdetések, mely csatornák és ajánlatok hozták a várt eredményeket és melyek teljesítettek kevésbé jól. Ezek összegzésével értékes időt spórolhatsz meg magadnak jövőre!

 

Hogyha te sem szeretnél elveszni a nagy ünnepi hajrában, bízd ránk kampányaidat, vagy kérd audit vagy konzultációs szolgáltatásunkat és átnézzük, hogyan lehetne maximalizálni a kampányaidból származó bevételeket!