Péter 2020 nyarán keresett meg minket, mert erősíteni szerette volna a DiBook brandjét, emellett pedig vágyott egy kis újításra mind marketingkommunikáció, mind pedig grafika terén.
Az elmúlt években a folyamatos együttműködésnek köszönhetően, jelentős változások valósultak meg, ezzel is tovább erősítve a márkaismertséget.
Az indulásról, az e-könyvek világáról és a kollaborációról mesél most nekünk.
Interjú Kozma Péterrel, a DiBookSale Zrt. vezérigazgatójával.
1. Kérlek, mutasd be a céget! (Mikor alakult, milyen terméket kínál..)
Cégünk a 2010-es évek elején alakult, amikor az „e-könyv” és az „epub-fájl” fogalmakat csak nagyon ízlelgettük, ismerkedtünk ezekkel a kifejezésekkel. A DiBook a kezdetektől digitális könyvek forgalmazásával foglalkozott, mára annyi kiegészítéssel működünk, hogy az elektronikus könyvek mellett a hangoskönyek is megjelentek a kínálatunkban.
2. Mesélj kicsit a szakmai múltadról. Hogyan kezdődött a könyvek, majd az e-könyvek iránti rajongásod, szereteted? Volt esetleg egy olyan meghatározó pont, amit kiemelnél?
Most kicsit visszaugrunk az időben, ugyanis könyvekkel ’93 óta foglalkozom. Sikerült ennyi idő alatt a könyvszakma minden aspektusát – akár forgalmazás, akár gyártás – megismernem. Óriási löketet adott a szakmai ismeretekben az a hat év, amelyet a SunBooks nevű, B2B rendszerrel dolgozó disztribúciós cégnél töltöttem, de hogy a másik oldalát is megemlítsem az ismereteknek, fontos tényező volt az a hét év is, amelyet egy még ma is működő könyvkiadónál töltöttem. Az e-könyvekkel kiadói korszakomban ismerkedtem meg, amikor még valóban furcsa, szokatlan fájlformátumnak számított az „epub” és a „mobi”. A DiBookSale Zrt. vezérigazgatójaként 2020 januárjától dolgozom.
3. Könyvet olvasni nyomtatott formában teljesen más, mint digitalizált formában. Hogy látod, milyen napjainkban az e-könyvek piaca? Mennyit változott az elmúlt évekhez képest?
Ez egy nagyon összetett és akár hosszan kifejthető kérdés, de az biztos, hogy a digitalizált világban már szemmel látható a piaci fejlődés, például a fentebb említett kiadói koromban tapasztaltakhoz képest. Két szomorúbb, az élet által írt körülmény még jobban kidomborította ennek a piacnak a létjogosultságát: a 2020-ban kezdődött világjárvány és sajnos napjaink történései. Első azért is, mert sok „kütyü” került olyan háztartásokba, ahol addig talán nem is voltak ilyen eszközök – hiszen például valahogy meg „kellett” oldani a nagyiékkal való kapcsolattartást –, több időt töltöttünk otthon, eltolódtak a vásárlási szokások az online tér felé, stb. Manapság pedig az árérzékenységé a főbb hangsúly, amikor az élet minden területe drasztikusan drágul, így a nyomtatott könyvek is.
4. Mielőtt ügynökségünket választottad, hirdetéseidet más kezelte. Miért döntöttél a váltás mellett? Miért az Intense Mediára esett a választásod?
Meg akartam újítani a DiBook minden területét. Kellett a „vérfrissítés”. Az Intense fiatalos lendülete, rugalmas hozzáállása, a könyves piaci ismeretek megléte sokat számított, és számít a mai napig is.
5. Milyen elvárásaid voltak az együttműködést illetően?
Arculatkialakítás, dinamikus munkakapcsolat, profi grafikai támogatás, fiatalos lendület. Ezek az elvárások élnek ma is, és meg is valósulnak a közös munka során.
6. Mi volt a legfőbb cél, amit el szerettél volna érni a hirdetésekkel? Márkaismertség növelése és a termékek értékesítése?
Egyszerre volt könnyű és nehéz dolgom. A DiBook múltbéli szereplése az online térben nem volt markáns, így látványosan belépni ebbe a világba volt a könnyebb út. A nehezebb az volt, hogy szinte a nulláról kellett felépíteni (és építjük folyamatosan) a brandet, kommunikálni az olvasóinkkal, megmutatni magunkat olyan piaci szegmensekben, ahol eddig sosem, folyamatosan jelen lenni az emberek tudatában.
7. Mi az, amit/amiket legfőbb előnyként említenél a csapat munkájában? Mi az a plusz, ami szerinted kiemeli a csapatot a többi közül?
Gyors reakcióidő, profi grafikai támogatás, szoros együttműködés: ötletelés, közösen kialakított stratégiák, megbízható kampánykezelés.
Bízd te is szakemberekre kampányaidat!
Gyere el hozzánk és beszéljük meg egy kávé mellett, hogy hogyan hoznánk ki a maximumot a te kampányaidból is! :)