Manapság, amikor hatalmas mennyiségű reklámzaj vesz minket körbe, az email marketing fontossága egyre jobban felértékelődik. Csak egyszer kell megszerezni a fogyasztók figyelmét, azonban meg is kell tartani őket, amire a hírlevelek szuper lehetőséget adnak, a cégek így közvetlenül és személyre szabottan tudnak kommunikálni az ügyfeleikkel. A felhasználók azonban naponta számtalan hírlevéllel találkoznak, így nagy kihívás kitűnni a tömegből, de nem lehetetlen!

Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen hatékony technikákat alkalmazhatunk, hogy megragadjuk a felhasználók figyelmét és érdeklődést keltsünk hírlevelünk iránt.

  1. Kíváncsiságot felkeltő tárgymező: A tárgymező az első kapcsolódási pont az olvasóval. Használjunk számokat és kérdéseket a tárgymezőben, hogy felkeltse az érdeklődést és a kíváncsiságot. Például: "7 egyszerű technika, amivel akár 20%-kal csökkentheted a kosárelhagyási arányt!" vagy "Ajándék kuponod megérkezett! Ugy nem szeretnél lemaradni róla?" A hatásos tárgymező növeli a megnyitási arányt, mivel a számok biztonságérzetet, a kérdések pedig kíváncsiságot keltenek.
  2. Személyes hangnem: Használjunk személyes hangnemet és a felhasználó nevét a hírlevelekben. Az emberek szeretik, ha személyre szóló üzeneteket kapnak, mert ezek segítenek nekik azonosulni a márkával vagy cégünkkel. Használjunk adatokat a személyre szabott tartalom előállításához, melyek az olvasói igényekhez igazodnak.
  3. Szókratészi módszer: Használjunk a bevezetésben olyan kérdéseket vagy kijelentéseket, amelyek tükrözik a felhasználó problémáját vagy szükségleteit. Ezzel azonosulást és bizalmat kelthetünk az olvasókban, hogy megértjük és tudunk segíteni nekik a problémájuk megoldásában.
  4. Rövid és lényegre törő mondatok: Az online tartalmakat általában gyorsan átfutják az emberek, ezért legyünk hatékonyak és lényegretörőek. Alkalmazzunk bekezdéseket, alcímeket és rövid mondatokat, hogy segítsük az olvasókat az információ gyors feldolgozásában.
  5. Negatív jelentésű szavak felhasználása: Időnként használjunk negatív jelentésű szavakat a bevezetésben, hogy felkeltse az olvasók figyelmét és hatást gyakoroljunk rájuk. Az emberi agy hajlamos a negatív ingerre való gyors reagálásra, ezért ezt az elvet használhatjuk a figyelem megragadására.
  6. Hasznos tartalmak: A hírleveleinkben adjunk értékes és hasznos tartalmakat az olvasóknak, például ingyenes útmutatókat, blogbejegyzéseket, vagy kedvezményeket. Az emberek hajlamosak viszonozni a kapott értéket, így ez segíthet a hűség kialakításában.

Megfelelő technikai beállításokkal még tovább tudjuk növelni a hatékonyságot.

Technikai beállítások

A levelezőrendszerben automatizmusok beállítására is lehetőség nyílik, ami különböző folyamatok felépítését jelenti, egészen a feliratkozástól kezdve, a kapcsolat kialakításán keresztül, a fogyasztók megtartásáig.

A legfontosabb automatizmusok közé tartozik például a feliratkozás utáni automatizmus, a vásárlás utáni automatizmus és a kosárelhagyókra is kiemelt figyelmet kell fordítani!

Feliratkozás után fontos, hogy meg is tartsuk a fogyasztókat, ezért olyan hírleveleket érdemes számukra küldeni, ami hasznos.  Itt például kezdhetünk egy olyan levéllel, aminek segítségével jobban megismerkedhetnek a termékeinkkel, a kedvezményes csomagajánlatokat is érdemes kiemelni, valamint meglepni kuponnal a feliratkozottakat, sávos kedvezményt kínálni számukra, vagy más kedvezményt biztosítani számukra.

A vásárlás utáni folyamatokban – attól függően, hogy termékről, vagy szolgáltatásról van szó- más eszközöket vethetünk be. Egy webshopot figyelembe véve, ami havonta fogyó terméket értékesít, mielőtt a vásárló kifogyna belőle, küldhetünk egy értesítőt róla, hogy időben feltöltse készletét, majd itt is adhatunk számára kupont a későbbiekben.

Az email marketing az egyik legfontosabb eszköz a felhasználók eléréséhez, de a reklámzajból kitűnni komoly kihívást jelent. Ennek ellenére, hatékony szövegírási technikákkal felkelthetjük a figyelmet, a technikai beállításokkal pedig tovább fokozhatjuk a hatékonyságot, melynek segítségével növelhetjük megnyitási és átkattintási arányainkat, és hűséges olvasókat szerezhetünk magunknak a hírleveleken keresztül.

 

Források:

https://blog.hubspot.com/marketing/email-marketing-stats

https://www.zippia.com/advice/advertising-statistics/