Manapság, amikor hatalmas mennyiségű reklámzaj vesz minket körbe, az email marketing fontossága egyre jobban felértékelődik. Csak egyszer kell megszerezni a fogyasztók figyelmét, azonban meg is kell tartani őket, amire a hírlevelek szuper lehetőséget adnak, a cégek így közvetlenül és személyre szabottan tudnak kommunikálni az ügyfeleikkel. A felhasználók azonban naponta számtalan hírlevéllel találkoznak, így nagy kihívás kitűnni a tömegből, de nem lehetetlen!
Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen hatékony technikákat alkalmazhatunk, hogy megragadjuk a felhasználók figyelmét és érdeklődést keltsünk hírlevelünk iránt.
- Kíváncsiságot felkeltő tárgymező: A tárgymező az első kapcsolódási pont az olvasóval. Használjunk számokat és kérdéseket a tárgymezőben, hogy felkeltse az érdeklődést és a kíváncsiságot. Például: "7 egyszerű technika, amivel akár 20%-kal csökkentheted a kosárelhagyási arányt!" vagy "Ajándék kuponod megérkezett! Ugy nem szeretnél lemaradni róla?" A hatásos tárgymező növeli a megnyitási arányt, mivel a számok biztonságérzetet, a kérdések pedig kíváncsiságot keltenek.
- Személyes hangnem: Használjunk személyes hangnemet és a felhasználó nevét a hírlevelekben. Az emberek szeretik, ha személyre szóló üzeneteket kapnak, mert ezek segítenek nekik azonosulni a márkával vagy cégünkkel. Használjunk adatokat a személyre szabott tartalom előállításához, melyek az olvasói igényekhez igazodnak.
- Szókratészi módszer: Használjunk a bevezetésben olyan kérdéseket vagy kijelentéseket, amelyek tükrözik a felhasználó problémáját vagy szükségleteit. Ezzel azonosulást és bizalmat kelthetünk az olvasókban, hogy megértjük és tudunk segíteni nekik a problémájuk megoldásában.
- Rövid és lényegre törő mondatok: Az online tartalmakat általában gyorsan átfutják az emberek, ezért legyünk hatékonyak és lényegretörőek. Alkalmazzunk bekezdéseket, alcímeket és rövid mondatokat, hogy segítsük az olvasókat az információ gyors feldolgozásában.
- Negatív jelentésű szavak felhasználása: Időnként használjunk negatív jelentésű szavakat a bevezetésben, hogy felkeltse az olvasók figyelmét és hatást gyakoroljunk rájuk. Az emberi agy hajlamos a negatív ingerre való gyors reagálásra, ezért ezt az elvet használhatjuk a figyelem megragadására.
- Hasznos tartalmak: A hírleveleinkben adjunk értékes és hasznos tartalmakat az olvasóknak, például ingyenes útmutatókat, blogbejegyzéseket, vagy kedvezményeket. Az emberek hajlamosak viszonozni a kapott értéket, így ez segíthet a hűség kialakításában.
Megfelelő technikai beállításokkal még tovább tudjuk növelni a hatékonyságot.
Technikai beállítások
A levelezőrendszerben automatizmusok beállítására is lehetőség nyílik, ami különböző folyamatok felépítését jelenti, egészen a feliratkozástól kezdve, a kapcsolat kialakításán keresztül, a fogyasztók megtartásáig.
A legfontosabb automatizmusok közé tartozik például a feliratkozás utáni automatizmus, a vásárlás utáni automatizmus és a kosárelhagyókra is kiemelt figyelmet kell fordítani!
Feliratkozás után fontos, hogy meg is tartsuk a fogyasztókat, ezért olyan hírleveleket érdemes számukra küldeni, ami hasznos. Itt például kezdhetünk egy olyan levéllel, aminek segítségével jobban megismerkedhetnek a termékeinkkel, a kedvezményes csomagajánlatokat is érdemes kiemelni, valamint meglepni kuponnal a feliratkozottakat, sávos kedvezményt kínálni számukra, vagy más kedvezményt biztosítani számukra.
A vásárlás utáni folyamatokban – attól függően, hogy termékről, vagy szolgáltatásról van szó- más eszközöket vethetünk be. Egy webshopot figyelembe véve, ami havonta fogyó terméket értékesít, mielőtt a vásárló kifogyna belőle, küldhetünk egy értesítőt róla, hogy időben feltöltse készletét, majd itt is adhatunk számára kupont a későbbiekben.
Az email marketing az egyik legfontosabb eszköz a felhasználók eléréséhez, de a reklámzajból kitűnni komoly kihívást jelent. Ennek ellenére, hatékony szövegírási technikákkal felkelthetjük a figyelmet, a technikai beállításokkal pedig tovább fokozhatjuk a hatékonyságot, melynek segítségével növelhetjük megnyitási és átkattintási arányainkat, és hűséges olvasókat szerezhetünk magunknak a hírleveleken keresztül.
Források: