Márciusban futtatunk pár tesztet egyik ügyfelünknél a Google Optimize segítségével.

A program használatával a landing oldalak különböző változatainak teljesítményét lehet tesztelni és összehasonlítani, egy adott célra vonatkozóan. Segítségével nyomon tudjuk követni, hogy melyik változat a legjobb és fejlesztői segítség nélkül be tudjuk állítani.

Lehetővé teszi, hogy egy, vagy akár több landing változatot is összehasonlítsunk, és az általunk meghatározott mérőszámok alapján objektíven el tudjuk dönteni, hogy melyik a jobb, és miben.

Fontos megjegyezni, hogy Optimize Chrome bővítmény szükséges hozzá és egy alapkódot is el kell helyezni a honlapon, ezután kezdődhet a tényleges beállítás. A program felismeri és kijelöli a változtatható pontokat, ahol a szöveget (szín, méret, stílus) lehet változtatni és akár hátteret is be lehet tenni, de leginkább CTA-ra érdemes tesztelni és legalább 2 hétig szükséges futtatni ahhoz, hogy releváns eredményeket érjünk el. Az eredményeket pedig a programon belül és Analytics-ben is követni tudjuk.

 

Többféle teszt közül választhatunk:

1. A/B teszt: „A” és a „B” változatot hasonlít össze, hogy melyik a hatékonyabb, egy előre meghatározott szempont/mérőszám alapján.

2. Multivariáns/Többváltozatos teszt:  Több A/B teszt futtatása ugyanazon oldalon, ugyanabban az időben.

3. Átirányítási teszt: olyan A/B-teszt, amely lehetővé teszi, hogy különálló weboldalakat tesztelj egymással, az eltérő URL-ük alapján.

4. Személyre szabás: az oldal megcélzott látogatók számára történő személyre szabása.

 

Ügyfelünk esetében márciusban kezdtük el az A/B tesztet, áprilisra pedig láthatóvá vált, hogy az új landing oldalak általában szembetűnően jobban teljesítenek az eredetinél.

  

 Akciók helyett aktuális akciók használata

akcio-k-helyett-aktua-lis-akcio-k-ma-solata.png 

Analytics-ben jól látható, hogy az eredeti „akciók” gombra 339-en, míg az új „aktuális akciók” gombra 138-al többen kattintottak. Konverziós arányban 1,63%-kal jobban teljesített az újonnan beállított landing.

Az Optimize elemzés is javulást mutat az eredetihez képest.

 

Hírlevél kiemelése félkövér betűtípussal

hi-rleve-l-kiemele-se-vastagi-tott-betu-ti-pussal-ma-solata.png


A hírlevél betűtípusának megváltoztatásával is jobb eredményeket értünk el az eredeti verzióhoz képest. Itt az látható, hogy 0,04%-kal jobb konverziós arányt ért el az új változat.

 

Újdonság szó kiemelése

 u-jdonsa-gok-ma-solata.png

Az „újdonság” esetében szín- és méretváltoztatás történt az eredetihez képest, melynek segítségével kiemeltük a környezetéből. Itt elmaradt a várt javulás, ugyanis 3,08%-kal jobban konvertált az eredeti verzió.

Az eredményeket látva elmondható, hogy kisebb változtatásokkal is óriási eredményeket tudunk elérni, fejlesztői segítség nélkül. Mindemellett a program használata rámutat arra is, hogy mely változtatások kerülendők.

Az Optimize azonban nem csak új CTA-k beállítására, hanem grafikai megjelenés optimalizálására és weboldal újratervezésének támogatására is hasznos lehet, ezért azokat is érdemes kipróbálni, hogy megtudjuk, melyik verzió működik a leghatékonyabban.

Te próbáltad már?