2023. július 1-jén a Google Analytics 4 leváltja korábbi verzióját, a Universal Analyticset.

Rengeteg változás, újdonság és pontosabb mérési adatok érhetők majd el a jövőben az új rendszerrel.

Ebben a cikkben áttekintjük ezeket a legfontosabb változásokat, a GA4 előnyeit, az átállás fontos lépéseit és azt, hogy miért érdemes áttérni az új verzióra.

 

A Universal Analyticshez képest a Google Analytics 4 sok újítást és fejlesztést tartalmaz. Az egyik legfontosabb változás az adatgyűjtés módja. A GA4 már a felhasználói eseményekre épül, a hagyományos oldalnézetek helyett. Ez azt jelenti, hogy GA4-ben a felhasználók tevékenységeit eseményekként rögzítik. Például egy gombra kattintás, egy videó lejátszása vagy egy oldal letöltése.

 

A GA4 további előnye, hogy képes összefogni az adatokat több eszközről és plarformról. Ebben az esetben, hogyha egy felhasználó egy mobiltelefonon kezdi el a böngészést, majd később egy asztali gépen folytatja, akkor a GA4 az egész felhasználói útvonalat tudja követni. Ezáltal jobban megérthetők a felhasználók viselkedése és preferenciái is. 

 

Az új verzió továbbá erőteljes adatvizualizációs eszközöket is kínál. Az analitikai jelentések és a dashboardok testreszabhatóak, így könnyen megtekinthetők a számodra legfontosabb adatok. A felhasználói felület is fehasználóbarát, ami megkönnyíti az adatok feldolgozását és értelmezését.

 

Egyéb előnyei közé tartozik a jobb követési adatvédelem és a beépített gépi tanulási algoritmusok. Az adatvédelemre vonatkozóan a GA4 az adatok anonimizálásával és a felhasználói szintű adatok törlésével segít a felhasználói magánszféra védelmében, az AI alapú funkciók pedig segítenek az adatok elemzésében és az előrejelzésekben.

 

Beállítás lépései

1) Jelentkezz be a Google Analytics fiókodba.

2) A bal alsó sarokban kattints az Adminisztrálás ikonra.

3) Az újonnan megnyíló ablakban ellenőrizd le, hogy a megfelelő fiók és tulajdon legyen kiválasztva.

4) A tulajdon alatt kattints a GA4 beállító asszisztens lehetőségre. Ezzel meg is nyitottad a beállító asszisztenst, ahol most már csak értelemszerűen végig kell vinned a lépéseket.

5) Itt kattints az Első lépések kék gombra.

6) Végül pedig kattints a Tulajdon létrehozása kék gombra.

 

Összességében a Google Analytics 4 segít az online teljesítmények elemzésében, a továbbfejlesztett adatgyűjtési módszereivel és az adatok összekapcsolásával pedig hozzájárul az üzleti célok eléréséhez és a felhasználói élmény javításához.