Az elmúlt időszakban észrevehetően nem olyan jók az online marketing megtérülések, ami annak is köszönhető, hogy az Apple IOS 14 bevezetésével elkezdte blokkolni a különböző sütiket, illetve a követési lehetőségeket, ami azt jelenti, hogy egyre nehezebb lesz a böngészőből küldeni marketing adatokat.

Hamarosan a Chrome böngészők is tiltani fogják az alap pixel beállításokat, ezért a pontos Facebook eredményekért célszerű kiegészíteni a Facebook Pixel mérést Facebook Conversion API-val.

A Konverziók API lényege, hogy segít a hirdetések célzásának optimalizálásában, a konverziós költség csökkentésében, valamint pontosabb képet kapsz a hirdetéseid eredményeiről.  Használatával nemcsak pontosabban fogod látni a kampányeredményeket, de már a targetálásban is jobban tud működni a rendszer algoritmusa. Ezáltal olcsóbb konverziók, pontosabb célzások és mosolygósabb riporting várható. 

 

Az API működése

 

Jelenleg a legtöbb esetben Facebook Pixel segítségével történik az események mérése, ami böngésző szintjén akkor fut le, amikor a felhasználó betölti a webhelyet és a Meta képpont a  webböngészőn keresztül küldi el az online aktivitásra vonatkozó adatokat.

A Konverziók API segítségével azonban közvetlenül a kiszolgálódról is elküldheted az aktivitási adatokat. A szerver megjegyzi, hogy a felhasználó milyen műveleteket hajt végre (kosárba helyezés, vásárlás, lead), majd visszaküldi az információkat a Facebooknak. Ezek a marketingadatok segítik elő a hirdetések személyre szabását, optimalizálását és mérését annak érdekében, hogy a hirdetések olyan emberek számára jelenjenek meg, akik a legnagyobb valószínűséggel mutatnak érdeklődést irántuk.

Egyik legnagyobb előnye között említhető, hogy lehetővé teszi a hirdetések hatékonyságának nyomon követését akkor is, ha valaki Apple eszközt használ, vagy a böngészőjében hirdetésblokkoló szoftver van. További előnye, hogy számos olyan integráció van, amelyhez nem szükséges fejlesztőt bevonni. Abban az esetben, hogyha valamelyik népszerű kereskedelmi platformot használod, néhány kattintással már be is állítható a Konverziók API.

 

Nézzük, hogy hogyan is működik ez a gyakorlatban!

 

Beállítás Fb Hirdetéskezelőben

 

Az eseménykezelőben, az események megadásánál is el lehet kezdeni a beállítást, valamint a

 beállításoknál a Konverziók API résznél is, ahol 3 lehetőség közül lehet választani:

  1. Beállítás a Konverziók API átjárójával
  2. Manuális beállítás
  3. Beállítás partnerintegráción keresztül

 

Az első kettő beállításához fejlesztőre van szükség, partnerintegráción keresztül azonban egyszerűen beállítható, pár kattintás alatt létre is tudod hozni.

 

 

 1-1.png

 

 

Válaszd a „Beállítás partnerintegráción keresztül” lehetőséget.

 

3.png
 

 

 

 Ezután pedig a WordPress lehetőséget. Miután ez megtörtént, elkezdődik a WordPress fiók összekapcsolása a Metával, amit kétféleképpen tehetsz meg:

Facebook for WordPress bővítmény letöltésével, telepítésével és bekapcsolásával, vagy zip. fájl feltöltésével, telepítésével és bekapcsolásával. Beállítása azért könnyű, mert a Facebook egyértelműen végigvezet a lépéseken.

 

4.png 

  

Ezután, az összekapcsolás ellenőrzése következik, ahol ellenőrizheted képpontod helyes működését.

 

5.png 

Hogyha aktív a képpontod, válaszd a „Tovább” lehetőséget.

Jó hír, hogyha előtte el volt helyezve esemény, akkor azt az API felismeri és nem kell újra beállítani.

 Hogyha mindent rendben találtál, a megerősítésnél befejezheted a műveletet.

 

Le is tudod ellenőrizni ezeket a beállításokat úgy, hogy Facebook Eseménykezelőben megnézed, hogy az eseményeknél a kiszolgáló is megjelenik-e. Hogyha igen, abban az esetben jól dolgoztál. Ennek azonban körülbelül 24-48 óra kell, amíg láthatóvá válik, ezért 1-2 napot várnod kell az ellenőrzésre.

 

8.png

 

Sőt! Az eseménymegfeleltetési minőséget is láthatod, ami azt jelzi, hogy mennyire megfelelőek a kiszolgálódról küldött ügyféladatok, a Facebook-fiókoknak való megfeleltetéséhez.  A cél a „jó” vagy a „nagyszerű” eseménymegfeleltetési minőség elérése. A jobb eseménymegfeleltetési minőség azt jelenti, hogy az események nagyobb valószínűséggel feleltethetők meg Meta-fiókoknak, ami elősegíti a konverziók számának növelését és az eredményenkénti költség csökkentését.

Nem kell aggódni a duplikáció miatt sem, a rendszer alapértelmezetten deduplikál. Alapvetően azt veszi alapul, ahonnan több információt tudott összegyűjteni a felhasználóról.

Ezzel a beállítással 10-20%-kal jobban és pontosabban lehet mérni az eseményeket, mint az eddigi Facebook Pixel elhelyezéssel, ezért mindenképpen érdemes minél előbb elvégezni.

  

Beállítása WordPressben

 

A beállításokon és Facebook fülön belül ki kell választani a Facebook profilt és a hirdetési fiókot, majd jogosultságot kell adni a WordPress App-nak.

9.png  

Miután összekapcsoltad a WordPress App-ot a Facebook-kal, már el is készültél:)