Minden sikeres Facebook kampány alapja a megfelelően kialakított mérés. Ha nem mérsz konverziót, akkor nem tudod értékelni a kampányaid eredményeit, legalábbis nem megfelelően. Nem fogod tudni ugyanis, hogy milyen célzások, hirdetésszövegek, kreatívok teljesítenek jól vagy rosszul.

Míg sok vállalkozás számára a mérés problémaköre véget is ér ott, hogy elhelyezték az alap Facebook Pixelt a weboldalba, a sikeres hirdetők ettől tovább mennek.  A konverziós útvonal különböző szakaszainak elköteleződési pontjai ugyanis sok értékes infót rejtenek, aminek figyelembevételével optimalizálni is jobban tudsz. Ehhez azonban eddig fejlesztői tudásra vagy szakember bevonására volt szükség. Egy ideje azonban a Facebook eseménykezelő eszközével kiválthatod a kódolást.

A Facebook eseménykezelő eszközének segítségével már programozói tudás nélkül is tudod mérni a weboldaladon létrejött különböző kulcsmozzanatokat. Ez pedig ahhoz segít Téged hozzá, hogy pontosabb képet kaphass a hirdetéseid teljesítményéről és ott költsd el a rendelkezésedre álló büdzsét, ahol a leginkább meg is térül.

Kezdjük az alapokkal - Így néz ki a Facebook Pixel


fb-pelda-pixel.png

Ezt a kódot a weboldalad minden oldalába be kell illeszteni, a záró head tag elé. (A vastagított rész a Pixeled egyedi azonosítója). 

A Facebook kód elhelyezésével lehetőséget teremtünk arra, hogy monitorozzuk, a  felhasználók milyen interakciókat hajtanak végre a weboldalon. Továbbá a remarketing közönségek és remarketing kampányok létrehozására is csak a Pixel elhelyezése után nyílik lehetőségünk.

Ezidáig, ha nem rendelkeztünk fejlesztői tudással vagy nem tudtunk megbízni egy fejlesztőt a kiegészítő kódrészletek elhelyezésére, akkor csak az  “egyszerű” URL alapú célmérés állt a rendelkezésünkre. 

Ez úgy működik, hogy megadjuk a rendszernek, hogy a www.mintadomain.hu/ajanlatkeres-koszonjuk oldal minden egyes betöltődése esetén számoljon egy konverziót.

Ez az opció már az alappixel elhelyezése után elérhetővé válik, hiszen ezzel a módszerrel egy tetszőleges oldal betöltődését mérjük. Ez olyan szolgáltatások esetében tud jól működni, ahol a weboldalon el van helyezve egy űrlap és azt használják is a felhasználók kapcsolatfelvételre, ajánlatkérésre.

Bizonyos esetekben azonban hiába rendelkezik a weboldal űrlappal, a felhasználók előnyben részesítik mondjuk a telefonos vagy hagyományos e-mailes megkereséseket. 

És akkor nem is beszéltünk még arról, hogy a szofisztikáltabban kialakított mérések esetében nem csak 1 darab fő konverziót mérünk, hanem minden olyan kisebb elköteleződést is, ami a konverziós útvonalban jelentősebb szereppel bír. Például egy hírlevél feliratkozás, egy videó elindítása, egy jelentősnek vélt tartalom megtekintése, vagy webáruházak esetében a termékek kívánságlistára vagy kosárba helyezése.

Ezekben az esetekben a mérni kívánt célművelet nem jár új oldal betöltődésével, így sajnos ezeket a fontos mozzanatokat  a Facebook eseménykezelője vagy fejlesztői segítség nélkül nem lehetett mérni.

A Facebook eseménykezelője tehát ezeknek az elköteleződési pontoknak a mérésére (is) lehetőséget nyújt. Használatával kikerülhetjük a fejlesztőt és kódolás nélkül, mi magunk is képesek leszünk konverziós események beállítására.

Jöjjön a gyakorlat! Mutatom, hogy hogyan tudsz eseményt beállítani az eszköz segítségével!

 

1. Első lépésként lépj be a hirdetéskezelőbe.

2. Kattints az Event Managerre / Eseménykezelőre.

facebook-hirdeteskezelo-eventmanager.jpg

 

3. A vízszintes menüben kattints a Settings/Beállításokra.

facebook-pixel-beallitasok.png


4. Majd görgess lejjebb és látni fogod az Event Setup Toolt/Eseménykezelőt.

event-setup-tool.png

5. Nyisd meg az eszközt, majd írd be a weboldalad címét.

facebook-esemenykezelo.png


6. Ezt követően a Facebook átirányít a beírt weboldalra, ahol egy kis ablakban látni fogod a kezelőt. Itt kattints a “Track Button-re”, majd ki kell válaszd, hogy melyik gombra való kattintást szeretnéd mérni. 


facebook-esemenykezelo-track-button.png


7. A rendszer kijelöli neked a lehetséges opciókat. Végül pedig azt kell kiválasztanod a kezelőben, hogy milyen típusú eseményként mérje a kattintást.


facebook-esemenykezelo-eventek.png


A következő eseményekből tudsz választani:

  • Add to Cart // Kosárba helyezés
  • Initiate checkout // Fizetési folyamat elindítása
  • Lead // Érdeklődő
  • Purchase // Vásárlás
  • Add payment info // Fizetési adatok megadása
  • Add to wishlist // Kívánságlistára vétel
  • Complete registration // Regisztráció
  • Contact // Kapcsolatfelvétel
  • Customize product // Termék személyre szabása
  • Donate // Adakozás
  • Find location // Hely
  • Schedule // Időpont foglalása
  • Search // Keresés indítása
  • Start trial // Próbaidőszak indítása
  • Submit application// Jelentkezés elküldése
  • Subscribe // Feliratkozás
  • View content // Tartalom megtekintése


A beépített 17 darab esemény nagyjából minden kategóriát lefed, akár webáruházad van, akár egy szolgáltatást értékesítesz. Ha kiválasztottad a mérni kívánt esemény típusát, akkor kattints a “Confirm-re” és már készen is vagy.

Az eseménykezelő segítségével arra is lehetőséged van, hogy a vásárlás vagy kosárbahelyezés eventeket dinamikus értékekkel ruházd fel. Tehát ha webáruházad van és hirdetsz a facebookon, nagyon ajánlom, hogy így vagy úgy, de mérd a vásárlások kosárértékét. Ugyanis a kampányaid megfelelő optimalizálásához a konverziók száma mellett a konverziós érték is legalább olyan fontos.


facebook-esemenykezelo-kosarertekmeres.png


Így tudod ellenőrizni!

Bár a folyamatot nem nagyon tudod elrontani, mégis érdemes nyomj egy double check-et egy pár nap után, hogy valóban mérnek-e a beállított eventek.

Lépj vissza a hirdetéskezelő event manager szekciójába, majd kattints rá a Pixeledre. Az oldal alján a "Total Events" oszlopban látni fogod, hogy a beállított eseményekhez érkeztek-e interakciók. 

facebook-event-ellenorzes.png