Munkánk során gyakran találkozunk olyan fiókokkal, amelyeket már valaki kezelt, mielőtt felkeresett volna minket, hogy szedjük ráncba a Google Ads kampányait. Ezekben a fiókokban sokszor találkozunk típushibákkal, amelyek kiküszöbölésével sok feleslegesen elköltött forint maradhatott volna a hirdetők zsebében..

Ha Te is hasonló cipőben jársz és egészen eddig saját magad próbálkoztál a kampányaid beállításaival, akkor mindenképpen olvasd el ezt a cikket, mert azokat a leggyakoribb hibákat szedtem most össze, amelyeket a legtöbb vállalkozó elkövet a Google Ads kampányai során!


1. Együtt kezeled a Kereső és a Display kampányokat


Ez talán az egyik legáltalánosabb hiba, amit egy kezdő kampánykezelő elkövet, hiszen az alapbeállításokat úgy adja meg számunkra a Google, hogy a kereső hálózaton indított kampányoknál automatikusan berakja a display hálózatot is. Ez a két hálózat azonban teljesen különbözik egymástól és teljesen más célokat is szolgál. Éppen ezért ha most vágsz bele a kampányok elkészítésébe, akkor mindenképpen szedd külön a kettőt. A kettő együtt biztos, hogy nem fog működni, ha azonban külön-külön kezeled őket, akkor sokkal jobb eredményekre számíthatsz, hiszen a megfelelő beállítások mellett remekül kiegészíti egymást a kereső és a display hálózat. Ha szeretnéd alaposabban megismerni a display hálózat célzási beállításait, akkor érdemes elolvasnod a korábbi cikkünket is a témában.

 

2. Rossz kulcsszóegyezési típusokat használsz


A Google kereső hirdetésekkel kulcsszavakra hirdetsz, ezért minden kampányodhoz fel kell venned a megfelelő kulcsszavakat. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen kulcsszóegyezési típust használsz, amikor ezeket a szavakat vagy kifejezéseket megadod a rendszernek. A Google Ads jelenleg négy darab ilyen egyezési típust kínál számodra, plusz a kizáró kulcsszavakat. Egy korábbi cikkünkben már részletesebben írtunk ezekről az egyezési típusokról, éppen ezért nem szeretném itt bővebben kifejteni őket, de mindenképpen szeretném kiemelni ezeknek a fontosságát a kampányok során, hiszen nagyon sok pénzt tudsz megspórolni azzal, ha tudod melyik, mit jelent és mikor érdemes használnod őket. Ha viszont már “érted”, +hogy “miért” +írtam +le +így [ezt a mondatot], akkor valószínűleg ezzel nem lesz problémád. :)

 

3. Nem használsz kizáró kulcsszavakat


A kizáró kulcsszavak használata legalább annyira fontos - ha nem fontosabb -, mint azok a kulcsszavak, amelyekre hirdetsz. Rengetegszer találkozni azzal, hogy felveszünk egy általánosabb kulcsszót a rendszerben, amivel nagyon sok olyan keresésre is megjelenünk, amelyek távol vannak a kampányainktól. Értelemszerűen ez azért rossz, mert a felhasználó rá fog kattintani a hirdetésedre, de az oldaladon található tartalom már nem lesz annyira érdekes a számára. Ezekkel a “meddő” kattintásokkal pedig rengeteg pénzt dobhatsz feleslegesen a kútba. Ha saját magad kezeled a kampányokat és nem szeretnél Te is beleesni ebbe a hibába, akkor érdemes legalább heti szinten átnézned azokat a keresési kifejezéseket, amelyekre a hirdetéseid megjelentek és kizárni azokat, amelyek nem relevánsak a vállalkozásod szempontjából. 

 

4. Nincs remarketing kampányod


A remarketing kampányok segítségével lehetőséged nyílik arra, hogy visszacélozhasd azokat a potenciális ügyfeleket, akik korábban valamilyen módon már találkoztak a honlapoddal. Éppen ezért érdemes egy listát készítened a rendszerben azokról a felhasználókról, akik már jártak a weboldaladon és találkoztak a termékeddel vagy szolgáltatásoddal, így később könnyedén juttathatod el hozzájuk az üzenetedet.

A remarketing hirdetéseknek ezen felül több pozitív tulajdonsága is van, hiszen ezeknek a kampányoknak a segítségével könnyebben fognak emlékezni a márkádra, így növelheted a márkaismertséget, ráadásul pontosabban tudsz célozni azokra a felhasználókra, akik még a döntés előtt állnak és ezáltal növelheted az elköteleződésüket is.

 

5. Minden út a főoldalra vezet


A Google hirdetések során nem csak a megfelelő kampánybeállítások kapnak fontos szerepet, hanem a megfelelő honlap is. A kampányokat érdemes hasonlóan struktúrálni, mint a honlapodat és így minden kampányhoz, vagy hirdetéscsoporthoz külön landing, vagyis érkezési oldalt megadni. Ez azért fontos, mert ha mondjuk sporteszközöket értékesítesz és csinálsz egy kampányt a labdarúgásnak, akkor érdemes rögtön arra az aloldara terlned a felhasználókat, ahol a focival kapcsolatos termékeket (focicipő, labda, stb) találják meg. Ha egy olyan oldalra tereled őket, ahol először egy röplabdával, vagy korcsolyával találkozik felhasználó miközben ő egy stopliscipőt akart vásárolni, akkor nagyobb valószínűséggel fogja azonnal bezárni a weboldalt és más alternatívákat keresni. Éppen ezért az sem célszerű, amit sokszor láttunk már a különböző fiókokban, hogy valaki az összes kampányából kizárólag a honlapjának főoldalára tereli a felhasználókat. Ez ráadásul nem csak a felhasználói élmény és a magas visszafordulási arány miatt lesz rossz számodra, hanem azért is, mert a hirdetéseid minőségi mutatói is rosszabbak lesznek és az algoritmusok hátrább fogják sorolni a versenytársak hirdetéseivel szemben.

 

6. Nincs beállítva földrajzi célzás


Azt minden vállalkozónak magának kell eldönteni, hogy termékével, vagy szolgáltatásával mekkora területet szeretne lefedni. Ha viszont ezzel tisztában vagy, akkor a rendszerben is érdemes ezekre a területekre összpontosítanod a kampányaidat. A rendszerben számtalan lehetőséged van arra, hogy megfelelően tudj célozni. Beállíthatod a különböző országokat, megyéket, városokat, vagy régiókat is annak megfelelően, hogy melyik területen vagy jelen a vállalkozásoddal. Ez azért fontos, mert egy olyan vállalkozás esetében, aki mondjuk csak az ország keleti felében tevékenykedik, annak felesleges hirdetnie az egész országban, hiszen ezzel csak feleslegesen szórja el a pénzét azokra a kattintásokra, amelyek az ország nyugati feléből érkeznek. Éppen ezért mindenképpen érdemes eldöntened, hogy hol szeretnél hirdetni és földrajzilag ezeket a területeket célozni a kampányaid során.

 

7. Nincs beállítva mérés


Azt hiszem minden online marketinges rémálma, amikor egy fiókban nincsenek, vagy nem megfelelően vannak beállítva a mérések. Ha ezt az elején nem teszed rendbe, akkor nem igazán fogod tudni azt sem, hogy mennyire eredményes az online jelenléted. Persze mondhatod, hogy a bevételeden keresztül ezt úgyis érezni fogod, de az már egyáltalán nem mindegy, hogy azt a napi pár ezer forintot, amit a hirdetésekre szántál, mennyire költötted el optimálisan. Lehet, hogy nő a bevételed a hirdetések hatására, vagy több vendéged lesz, viszont azt nem fogod tudni, hogy ebből a költségkeretből mennyit tudtál volna még kihozni. Ha az eredményeket is látod a rendszerben, akkor fogod látni igazán, hogy mely szolgáltatásaidra, vagy termékeidre érdemes nagyobb hangsúlyt és pénzt fordítanod és ezzel akár még nagyobb bevételre tehetsz szert.

 

8. Nem használod ki címsorokat és leírásokat


A Google nem ad lehetőséget arra, hogy egy regény formájában mutasd be a vállalkozásodat a hirdetésekben. Mindössze három darab 30 karakterből álló címsort és kettő darab 90 karakterből álló leírást tudsz megadni. Ennyi lehetőséged van arra, hogy a felhasználókat megfogd és a te hirdetésedre kattintsanak rá. Sokan azonban ezt a kevés lehetőséget sem használják ki rendesen és csak egy-egy olyan hirdetéssel próbálkoznak, ahol csak a kötelező két darab címsort és az egy leírást adják meg. Ha szeretnéd, hogy a Google algoritmusai és a felhasználók is a Te hirdetéseidet találják vonzóbbnak, akkor mindenképpen érdemes venned a fáradtságot arra, hogy ezeket a mezőknek mindegyikét megfelelően kitöltsd. Veszíteni biztosan nem fogsz vele.


TIPP: Ne csak egy hirdetéssel próbálkozz, hanem csinálj többet és figyeld meg azt, hogy melyek azok, amelyek jobb számokat hoznak.

 

9. Nem használsz bővítményeket


Mivel a címsorokban és a leírásokban nincs sok karaktered arra, hogy minden információt megjeleníts, ezért mindenképpen érdemes kihasználni a rendszer által nyújtott bővítményeket is. Jól beállított bővítményekkel nagyobb helyet fog elfoglalni a hirdetésed a keresések között, jobban fog kinézni és az algoritmusok is jobban fogják szeretni őket. Jelenleg 13 bővítményt tudsz használni a Google Ads rendszerében. Ha bővebben szeretnél olvasni róluk és a pontos beállításairól, akkor azt a korábbi cikkünkben megteheted.



A cikkben felsoroltakon felül természetesen számtalan csapda és buktató van még, amelyeken elcsúszhat az Ads kampányaid sikeressége. Talán elsőre könnyűnek tűnhet felépíteni saját magadnak a Google kampányaidat, de ha nem értesz hozzá eléggé, akkor nagyon sok feleslegesen elköltött forint lesz az eredménye. 


Remélem hasznosak voltak számodra ezek a tanácsok és ezeket a hibákat semmiképpen sem fogod elkövetni a jövőben a kampányaid során.  Ha pedig valahol elakadnál, akkor fordulj hozzánk bátran, szívesen segítünk! :)