A Kereső kampányok árnyékában általában nem sok figyelem jut a Display hirdetéseknek, pedig a rendszer közönség célzásai is sokat fejlődtek az elmúlt években. 

A Display hirdetéseket tudod bevetni abban az esetben, ha olyan terméket vagy szolgáltatást  szeretnél hirdetni, ami még annyira új, hogy nincs rá keresés, és csak a célcsoportod meghatározásából tudsz kiindulni. Sőt, akkor is jól jöhetnek a display hirdetések, ha a keresőben már sikerült teljesen kimaxolnod a költségkeretet, viszont szeretnél új felhasználókat is elérni, további releváns forgalmat terelve a weboldaladra.

A mostani cikkben tehát a Display célzásokat vesszük át töviről hegyire, és megmutatom azt is, hogy melyiket mikor érdemes használnod a vásárlási útvonal szempontjából. Tarts velem, érdemes lesz!


Mi az a Display hálózat és hogyan működik?

A Google Ads két hálózatból tevődik össze, a keresőből és a displayből. A két hálózat teljesen más célzási mechanizmussal működik. 

A keresési hálózaton kulcsszavakkal tudsz célozni és szöveges hirdetésekkel jelenhetsz meg a Google találati listáján (kivéve ez alól a Shopping hirdetés, ahol a feed tartalmi elemeivel célzol és a hirdetésekben képes tartalom is megjelenik. :) Kereső hirdetésekkel a már probléma tudattal rendelkező felhasználókat tudod elérni, akik már kutatnak az adott téma/megoldás iránt, amire te odaillő megoldást tudsz felkínálni a hirdetéseiddel.

Ezzel szemben a Display hálózaton közönségeket tudsz megcélozni és képes hirdetésekkel jelenhetsz meg a Google Display hálózatába tartozó több mint 2 millió weboldalon és mobil alkalmazásban. Mindezt akkor, amikor ők éppen tartalmat fogyasztanak különböző hírportálokon, blogokon, a Youtube-on vagy a G-mailben.

A Display kampányok segítségével tehát már az “információ gyűjtési” szakasz előtt megjelenítheted a hirdetéseidet a felhasználóknak az érdeklődési köreik és fogyasztói magatartásuk alapján. Azonban, mivel itt kvázi megzavarod őket a tartalomfogyasztásban, kulcsfontosságú, hogy jól célzott és releváns hirdetéssel tedd meg - legalábbis ha eredményes kampányokat szeretnél.


Célzási lehetőségek a Google Display-ben

Most hogy már tudjuk, mi az a Display hálózat és azt is, hogy hogyan működik, nézzük meg alaposabban, hogy milyen célzási lehetőségeket kínál számunkra.

A Google Display hálózatán jelenleg az alábbi célzási opciók állnak a rendelkezésedre:

1. Demográfiai célzás

2. Érdeklődés / Egyéni érdeklődés

3. Piacon belüli

4. Egyéni szándék

5. Hasonló közönségek

6. Remarketing

7. Tartalom

+1 Intelligens (Smart) Display kampány

 

1. Demográfiai célzás

A demográfiai célzás az egyik legalapvetőbb és legegyértelműbb célzási beállítás a Google rendszerében. Ennek a célzásnak a segítségével nem, szülői állapot és korcsoport szerint tudod szegmentálni azokat a  felhasználókat, akiket célozni szeretnél. 

A demográfiai beállítások között a Google felkínálja az „ismeretlen” opciót is, amit érdemes lehet szintén bepipálnod, hiszen elég sok olyan felhasználó van, akiket a Google nem tud kategorizálni.

Ha a felületen egy kicsit lejjebb görgetsz, akkor a demográfiai adatokat lesz lehetőséged egy picit részletesebben is megadni. A „Kik ők?” menüpont alatt ugyanis már a szülői állapot, családi állapot, az iskolai végzettség és a lakástulajdon állapota szerint is szegmentálhatod a felhasználókat.

 display-hirdetes-demografiai-celzas.jpg


2. Érdeklődés / Egyéni érdeklődés

A Google Ads felületén a második nagy célzási csoportosítás az érdeklődés és az egyéni érdeklődés szerinti szegmentálás.

Az érdeklődés szerinti célzás azt teszi számodra lehetővé, hogy a felhasználókat az érdeklődési körük alapján célozhasd meg és ennek megfelelően jeleníthesd meg számukra a hirdetéseidet. A Google rendszere ugyanis érdeklődési kategóriákba sorolja a felhasználóit az alapján, hogy milyen típusú oldalakat böngésznek szívesen. 

Így ha egy felhasználó rendszeresen néz sport oldalakat, vagy ehhez kapcsolódó videókat a Youtube-on, akkor a rendszer, a böngészési előzményei alapján a sport érdeklődési kategóriába sorolja őt. Így ha te sporteszközöket, vagy sportfelszereléseket szeretnél értékesíteni, akkor ennek az érdeklődési kategóriának a segítségével releváns felhasználóknak jelenítheted meg az üzenetedet. 

Az érdeklődési célzás használatával tehát olyan embereket érhetsz el, akik az életmódjuk, az érdeklődési körük és az online fogyasztási szokásaik alapján biztosan érdeklődnek az általad bejelölt témakör iránt, ezáltal pedig érintettek lehetnek a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban.

A Display hálózatban egyébként jelenleg több mint 100 ilyen célzási beállítás közül válogathatsz, de ha ezek az előre meghatározott közönségek nem felelnek meg, vagy nem elegendőek számodra, akkor sem kell kétségbe esned, hiszen a felületen lehetőséged van arra is, hogy az egyéni beállításokkal egyéni érdeklődési szegmenseket célozhass meg.

Az egyéni érdeklődés célzási beállításaival olyan közönségeket hozhatsz létre, amelyek sokkal jobban igazodnak a termékedhez, mint a szélesebb közönséget elérő érdeklődési szegmensek. 

Így például ha specális, mondjuk extrém sportokhoz kapcsolódó eszközöket értékesítesz, akkor nem csak azoknak a felhasználóknak juttathatod el a hirdetéseidet, akiknek az érdeklődési körébe beletartoznak a sportok és a testmozgás, hanem egyéni kulcsszavak, konkrét webhelyek és alkalmazások megadásával elérheted az extrémsport-rajongókat is.

 

3. Piacon belüli

A Google Ads harmadik csoportosítása az, ahová a piacon belüli célzás, az életeseményhez kapcsolódó célzások és az egyéni szándék szerinti célzás kapott helyet. 

A Piacon belüli közönségek használatával olyan potenciális ügyfeleket érhetsz el, akik már aktívan keresik, kutatják az interneten a tiédhez hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat, és közel állnak ahhoz, hogy ténylegesen vásároljanak is. 

A piaci szegmensek mellett lehetőséged van arra is, hogy életeseményekhez kapcsolódóan célozz meg felhasználókat. A következő életesemények érhetőek el a rendszerben: költözés, házasság, diplomázás, a munkahelyváltás, nyugdíjazás, vállalkozásindítás, ingatlanvásárlás. 

Ezzel a célzási beállítással értelemszerűen azokat a felhasználókat érheted el, akik az élteseményük alapján beletartoznak valamelyik kategóriába. Így ha például ingatlanokkal foglalkozol, akkor érdemes lehet bejelölnöd azokat az embereket, akik éppen a költözést vagy az ingatlanvásárlást tervezik.


4. Egyéni szándék

Az Egyéni szándék közönségek beállításait abban az esetben érdemes használnod, ha olyan testreszabott közönséget szeretnél létrehozni, amelyre nem terjed ki az egyik piacon belüli közönség szegmens sem. Az egyéni szándék közönségek ugyanis lehetővé teszik számodra, hogy úgy érd el a megfelelő felhasználókat, hogy megadod a termékedhez, vagy szolgáltatásodhoz kapcsolódó kulcsszavakat, oldalakat és alkalmazásokat, a rendszer ezután pedig azoknak a embereknek fogja megjeleníteni a hirdetéseidet, akiket érdekelhetnek az ezeken az oldalakon és alkalmazásokban megjelenő kulcsszavak. Ezzel a célzással tehát szűkítheted és testreszabhatod a közönségedet. 


5. Hasonló közönségek

Az utolsó nagy csoportba került a felületen a hasonló és a remarketing közönségek szerinti célzás. Ha a Hasonló közönség szerinti célzást alkalmazod, akkor a rendszer olyan felhasználókat fog keresni az algoritmusai segítségével, amelyek hasonlóak a már korábban létrehozott remarketing listáidhoz. Teszi ezt a korábbi böngészési adatok és a különböző témák felöli érdeklődésük alapján, amivel olyan profillal rendelkező felhasználókhoz juttathatod el az üzeneted, akik hasonlítanak a te listáidon lévő emberekhez. 

 

6. Remarketing közönségek

A remarketing közönségek, azoknak a felhasználóknak a csoportja, akik már jártak a weboldaladon, és eltöltöttek rajta valamennyi időt. A weboldalad felkeresésekor a Google elhelyezi a böngészőjükben a sütiket, így amikor más weboldalakon böngésznek, újra elérheted őket a hirdetéseiddel. 

PS: Korábban írtunk egy cikket arról, hogy milyen remarketing stratégiák működnek a legjobban a Google Adsben, ha érdekes lehet a számodra, itt éred el.

TIPP: A remarketing hirdetéseknek van egy mégpontosabb eszköze, a dinamikus remarketing, amelynek a segítségével egy magasabb szintre emelheted a remarketing kampányaidat. A dinamikus hirdetések segítségével ugyanis, nem csak azokat a felhasználókat célozhatod vissza, akik korábban már felkeresték a honlapodat, hanem pontosan ugyanazt a terméket, vagy szolgáltatást mutathatod meg nekik, amelyek iránt érdeklődtek. Ezt a célzást tudod  használni, ha webáruházat üzemeltetsz.


7. Tartalmi célzás

A fent említett célzási beállításokon felül van lehetőséged arra is, hogy weboldal tartalom alapján állítsd be a célzásaidat. Mit jelent ez pontosan?  Azt, hogy te magad adhatod meg a rendszernek azokat a kulcsszavakat, témákat, vagy weboldalakat, ami alapján, (vagy ahol) találkoznak majd a hirdetéseiddel.

A kulcsszavas célzás esetén nincsen más dolgod, mint megadni a rendszernek azokat a releváns kifejezéseket, amelyek a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz kapcsolódnak. Fontos azonban kiemelni, hogy ezek a kulcsszavak az egyéni érdeklődési és egyéni szándékolt célzási opciókkal ellentétben nem a felhasználók érdeklődési területére vonatkoznak, hanem a webhelyek tartalmára.

A témák szerinti célzás esetén azokat a témaköröket állíthatod be, amelyek szintén relevánsak a termékeidre, vagy szolgáltatásodra nézve, és az ezzel kapcsolatos honlapokon, alkalmazásokban fognak megjelenni a hirdetéseid, amelyeket a rendszer az előre meghatározott témakörök alapján fog kiválasztani.

Ha az elhelyezések szerinti célzásbeállítást választod, akkor pedig konkrét weboldalakat, youtube-csatornákat, youtube-videókat és alkalmazásokat adhatsz meg, ahol szeretnéd, hogy a hirdetéseid megjelenjenek a felhasználók számára. 

A tartalmi a célzásokról érdemes tudnod, hogy az első elérhető célzási opciók voltak a rendszer történetében, és az új, felhasználói magatartáson alapuló célzások részben ezeket szándékoznak helyettesíteni. Tapasztalataink alapján az új célzások hatékonyabb célzást tesznek lehetővé.


display-hirdetes-tartalmi-celzas.JPG


+1 Intelligens (Smart) Display kampány

Az Intelligens Display kampányoknak a lényege, hogy automatikusan hozzák létre a hirdetéseket, automatikusan céloznak és automatikus, konverzió fókuszú ajánlattételi stratégiát (Cél-CPA, Konverzió max., Cél-ROAS) alkalmaznak. Az ajánlattételi stratégiákról egyébként itt írtunk részletesen.

Az intelligens kampánynak nagy előnye lehet, hogy nem kell a bonyolult beállításokkal bíbelődni, elég csak a kreatívot és a címsorokat, leírásokat megadni a rendszernek, ami utána az adatok alapján elkezd optimalizálni. Ez a kampánytípus jól jöhet azoknak, akik nem mozognak magabiztosan a Google Ads rendszerében. Ez a kampánytípus tehát egyszerű és kényelmes megoldás lehet a számodra, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy ennél a kampánynál teljesen elveszítjük a kontrollt a hirdetéseink felett. Így nem fogsz tudni hozzáadni manuális célzásokat, nem tudod használni a kézi ajánlattételi stratégiát és minden hirdetésed automatikusan lesz létrehozva.

Az intelligens display kampányok, mint már említettem konverziófókuszú ajánlattételi stratégiával működnek, így abban az esetben lehet számodra  jó lehetőség, ha a fiókban ténylegesen mérsz is valamilyen konverziót. Magáról a konverzióbeállításról itt olvashatsz részletesen, a cikk tartalmaz beállítási segédletet is!:)

intelligens-display-kampany.jpeg

Frissítve: 2021.08.31.

Felfedezési Display kampány 

Felfedezési kampányok esetében hirdetéseinkkel a Youtube-on, Gmail-en és a Discovery szolgáltatásban tudunk megjelenni. Érdemes kihasználni a felfedezési kampányok nyújtotta lehetőségeket ha a fő célunk valamilyen konverzióteljesülés.

Akkor ajánlott ilyen kampánytípust választanunk, hogyha van konverziós célunk, mert ilyen kampánytípus esetén konverziófókuszú ajánlattételi stratégiát tudunk alkalmazni, ezért csak konverzió maximalizálást és cél CPA-t tudunk beállítani.

Az optimális teljesítmény elérése érdekében bizonyos kampánybeállítások – mint például az ajánlattétel és a célzás – automatikusak.


Ezen kívül vannak olyan funkciók, amelyeket ez a kampánytípus nem támogat:

  • Kézi ajánlattételi stratégiák

  • Megjelenítési mód

  • Eszközcélzás

  • Elhelyezés szerinti célzás (beleértve a kizárásokat is)

  • Gyakoriságkorlátozás

  • Hirdetésrotáció

  • Kontextus szerinti célzás

 

Mindezek mellett fontos megemlíteni, hogy csak egyéni, adaptív formátumot fogad el a rendszer.

Nagy előnye, hogy automatikus kizárásokat is tartalmaznak, mely révén biztosítva van, hogy a hirdetések csak hirdetőbarát tartalmak mellett jelenhetnek meg, ezért nem kell aggódnunk afelől, hogy olyan tartalmak mellett bukkannak fel, amikben sokszor fordulnak elő trágár szavak, erőszakos cselekedetek, vagy akár szexuális tartalom.

A Felfedezési hirdetésekre vonatkozó követelmények szigorúbbak, mint az egyéb platformok és felületek hirdetéseire vonatkozó követelmények. A kreatívokkal kapcsolatban kiemelendő, hogy olyan képeket lehet használni, amik „beleolvadnak” a körülöttük lévő környezetbe, valamint semmilyen cselekvésre ösztönző – például „Vásárlás” – gomb nem helyezhető el rajta.

 

Mikor melyiket használjam?

A Display hirdetések a vásárlási folyamat egésze során lehetőséget biztosítanak arra, hogy elérd  célcsoportodat. Ez alapján joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy akkor az értékesítési tölcsér különböző fázisaiban melyik célzások az optimálisak.


display-hirdetes-ertekesitesi-tolcser.jpg


Ha elsődleges célod a márkád építése, egy új termék bevezetése, vagy az új offline üzleted szeretnéd promótálni, akkor ennek megfelelően egy szélesebb közönség elérésével az alábbi célzási lehetőségek lesznek a számodra legmegfelelőbbek:

  • Demográfiai célzás

  • Érdeklődés

  • Egyéni érdeklődés

Ehhez azonban azért magasabb büdzsét javasolok, nem pár tízezer Ft-ot.


Ha a kampánnyal alapvetően inkább értékesítési céljaid vannak és olyan felhasználókat szeretnél elérni, akik már aktívan érdeklődnek a tiédhez hasonló  termékek és szolgáltatások iránt, akkor célszerű az alábbi célzási lehetőségek közül választanod:

  • Piaci közönség

  • Egyéni szándék közönségek

  • Hasonló közönség


Ha pedig már learatnád a babérokat és tisztán értékesítési üzenetre húznád fel a kampányod, akkor a remarketing közönségekkel tudod elérni a legnagyobb sikereket.

Az értékesítési tölcsér és a vásárlási folyamat egyes szakaszait tehát érdemes mindig szem előtt tartanod és ehhez igazítanod a Display hirdetéseidet is. Értelemszerűen egy Google Ads fiókban lehet, sőt ajánlott is több display kampányt futtatni, amikhez társulhatnak különböző célok. A célzásokat is érdemes tesztelni, és több célcsoport variációt készíteni a kampányokon belül.


Összefoglalva tehát a Google Display hálózata rengeteg célzási lehetőséget biztosít a számodra, hogy elérd a vállalkozásod számára értékes célközönséget. A Keresési kampányok mellett a Display hirdetések is hatékonyan támogathatják az üzleti céljaidat - a megfelelően megválasztott célzások és stratégia alkalmazásával.

Ha Display-re adod a fejed tehát, mindenképpen szánj időt arra, hogy átgondold milyen célzások és beállítások működnének a legjobban.

Most pedig nincs más hátra, minthogy létrehozd az első (jól felépített) Display kampányodat! Sok sikert! Ha pedig elakadnál, keress meg minket bátran!