Az útmutató előző része a kulcsszókutatással és kulcsszóillesztési típusokkal foglalkozott. Megmutattam, hogyan tudsz inspirációkat gyűjteni és rátalálni a számodra értékes kulcsszavakra, valamint átvettük az egyezési típusokat is részletesen.

Ebben a cikkben a hirdetéscsoportokról, a hirdetéscsoport szinthez tartozó beállításokról és a szöveges hirdetésekről lesz szó. Megmutatom, hogyan néz ki egy hirdetéscsoport ideális esetben és mi kell ahhoz, hogy a lehető legtöbbet kihozhasd a hirdetések teljesítményéből.

Jó olvasást! :)


Hogyan épül fel egy hirdetéscsoport? Szegmentálj, amennyire csak tudsz!

A hirdetéscsoportok a kampányszint alatt találhatóak. A hirdetéseket, ajánlatokat és kulcsszavakat is ezen a szinten tudod megadni, így a megfelelő szegmentáció és relevancia kiemelt fontosságú a kialakításuknál.

 

google-ads-fiok-felepitese.png 

 

A hirdetéscsoportok kialakításánál az átláthatóságra és egyszerűségre kell törekedni. Érdemes amennyire csak lehet szétbontani a hirdetendő témákat külön hirdetéscsoportokra, és azokat aszerint elnevezni, hogy milyen kulcsszavak találhatóak bennük. Általában javasolt minden kulcsszót két egyezési típusban felvenni az adott hirdetéscsoportba: módosított általános egyezésben és pontos egyezésben. Később látni fogod, hogy eltérőek az adatok a különböző illesztési típusoknál, ami segítségedre lesz az optimalizálásnál.

Ezzel a technikával egyrészt a saját optimalizációs munkádat könnyíted meg, másrészt ahhoz is nagyon fontos, hogy releváns hirdetéseket tudj írni, és a megfelelő, konkrét  landing oldalakra tudd érkeztetni a felhasználókat. Ez pedig ahhoz kritikus fontosságú, hogy a felhasználóknak pont azt a tartalmat tudd adni, amit keresnek.

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy ha valaki kabinbőröndöket keres, akkor kabinbőröndökről szeretne informálódni. Te, mint táska és bőrönd webáruház tulajdonos és hirdető, meg szeretnél jelenni a kabinbőröndökkel kapcsolatos keresésekre, tehát valamilyen formában szerepelnek a fiókodban kabinbőröndökhöz kapcsolódó kulcsszavak.

Ideális esetben egy külön hirdetéscsoportod van a kabinbőröndökre, amiben konkrét, kabinbőröndökhöz kapcsolódó kulcsszavakat szerepeltetsz. Mivel a hirdetéseket is ezen a szinten tudod megadni, kifejezetten erről a kínálatodról  írhatsz a hirdetésekben. Informálhatod a felhasználókat a forgalmazott márkákról, a készleted nagyságáról, az áraid versenyképességéről és egyéb, kifejezetten a kabinbőröndökre vonatkozó dolgokról. Emelett pedig egy olyan landoló oldalra tudod érkeztetni őket, ahol csak kabinbőröndök szerepelnek - és nem untatod őket sporttáskákkal, hátizsákokkal és egyéb, a kabinbőröndök szempontjából irreleváns termékekkel.

Jobb, ha tisztában vagy vele, hogy a felhasználók nem fognak türelmesen bogarászni az oldaladon, ha nem azt mutatod nekik, amit keresnek. Visszalépnek és átkattintanak a konkurenciádhoz. Kutatások is bizonyítják, hogy a Z generáció esetében például mindössze 8 mp, vagy még ennél is kevesebb idő áll rendelkezésre a felhasználók megnyerésére. És ők teszik ki az online médiafogyasztás legnagyobb hányadát. Éppen ezért érdemes elég időt fordítani a precíz hirdetéscsoport kialakításra.

Rosszabb esetben, a fenti példánál maradva, egy nem megfelelően szegmentált és felépített fiókban, a kabinbőröndök nem lennének külön hirdetéscsoport, esetleg egyben lennének a nagyobb méretű bőrönd, hátizsák, válltáska stb. kulcsszavakkal. Így lehetetlen lenne releváns, csak a kabinbőröndökről szóló hirdetést írni és a landing oldal is egy általános, összes táska kategória oldal lenne.

Egyértelmű, hogy az első opció, a releváns hirdetéssel és a vállalkozás kabinbőrönd kínálatát bemutató landing oldallal, sokkal kecsegtetőbb a kereső felhasználó számára, mint a második. És hogy mi előnyöd származik abból, ha azt mutatod a felhasználóknak, ami iránt valóban érdeklődnek?

A megfelelő szegmentálásból dupla előnyöd is származhat, ellenkező esetben pedig duplán is ráfizethetsz. A releváns hirdetések releváns landing oldalakkal növelik az átkattintási arányod, így több kattintást tudsz realizálni, mindeközben pozitív hatással bírnak a minőségi pontokra is, ami azt jelenti, hogy jobb pozíciókba kerülhetsz ugyanannyi vagy alacsonyabb kattintási költségből. Ebben az esetben pedig az olcsóbb kattintások olcsóbb konverziókat is jelentenek.

Ellenkező esetben, egy kevésbé releváns hirdetés és landing oldal használattal alacsonyabb átkattintási arányra és magasabb visszafordulás arányra számíthatsz. Ahogy már írtam, a felhasználók nem fognak türelmesen keresgélni az oldaladon. Ha nem azt kapják, amit kerestek, szinte rögtön átnavigálnak máshova. Így amellett, hogy elveszítesz egy potenciális vásárlót, még a landing oldalad relevancia pontszáma is romlik, ami a minőségi pont egyik alkotóeleme. Azaz pár ilyen eset után hátrébb sorolódhatsz majd és még a kattintási költségeid is emelkedni fognak.


Hirdetéscsoportok  - így néznek ki a gyakorlatban!


A hirdetéscsoportok létrehozását kampány szinten tudod kezdeményezni. Tehát először a kampányt kell létrehoznod a második fejezetben részletesen taglalt beállítások szerint.

A kampány létrehozását követően rögtön bele is vághatsz hirdetéscsoportjaid kialakításába, de úgy is dönthetsz, hogy később folytatod (mert először tanulmányozod a kulcsszókutatásról szóló cikket, és magadévá teszed a kulcsszóegyezési típusokat :)

Ebben az esetben, a kampány létrehozása után a hirdetéscsoportok létrehozása szinten alul, a mégse gombra kattintva tudsz kilépni a folyamatból. Természetesen a már létrehozott kampányod nem fog elveszni.


uj-google-ads-hirdetescsoport-letrehozasa.png


Majd ha már készen állsz hirdetéscsoportjaid létrehozására, kampány szinten állva, a kék plusz jelre kattintva tudod elkezdeni a folyamatot.


uj-google-ads-hirdetescsoport-letrehozasa-2.png


Visszatérve a  kabinbőröndös példára és összegezve az eddigieket, így néz ki a gyakorlatban egy egyszerű, szegmentált hirdetéscsoport:


hirdetescsoport-szintu-beallitasok.png
 


Hirdetéscsoport típusa

Normál értéken szerepeljen. (Nem dinamikus célzást használunk, hanem saját magunk vesszük fel a kulcsszavainkat. A dinamikus keresési hirdetések már a haladóbb kampánytípusok közé tartoznak).


Hirdetéscsoport neve

Legyen egyértelmű, hogy később is tudjuk első ránézésre, hogy milyen kulcsszavak szerepelnek benne.


Alapértelmezett ajánlat

Az alapértelmezett ajánlatnál  egy olyan összeg szerepeljen, amit maximum fizetni szeretnél egy darab kattintásért. Ezt bármikor tudod változtatni a későbbiekben, sőt, kell is majd ezzel bíbelődj, amikor optimalizálsz.


Az induló ajánlatok meghatározásához kiindulhatsz a kulcsszókutatásnál látott értékekből. Attól függően, hogy hova szeretnéd pozicionálni a hirdetéseidet, megadhatsz egy alacsonyabb-magasabb értéket. Ami fontos, hogy ne vedd készpénznek, amit javaslatként láttál! Az “igazi” eredményeket a hirdetések indítását követően a rendszerben fogod látni. Az sem baj, ha nem tippeltél jól, és az első ajánlataiddal nem az áhított  pozícióba kerültek a hirdetéseid. Bármikor módosíthatod az ajánlatokat a céljaidnak megfelelően.


Az ajánlatokat egyébként meg lehet adni kulcsszó szinten is, viszont erősen ajánlott, hogy ahelyett inkább hirdetéscsoport szinten kezeld. Kulcsszó szintű ajánlatkezeléssel könnyen belezavarodhatsz az optimalizálásba és sokkal nehezebb lesz átlátni a fiókot. Ha később úgy adódna, hogy szükséges egy-egy kulcsszó ajánlatát külön kezelni, szervezd külön hirdetéscsoportba inkább és ott adj meg neki új licitet.


Kulcsszavak

A kulcsszavaid, ahogy már tárgyaltuk fentebb, mindig legyenek szorosan egy termék, szolgáltatás köré szervezve, legalább két illesztési típust használva.

Jelen esetben csak kabinbőrönd kifejezések szerepelnek módosított általános egyezés és pontos egyezés illesztési típusokban. Természetesen fel lehet venni egyéb, vásárlási szándékú kifejezéseket is a kabinbőrönd szavunkhoz kapcsolódóan, ha a kulcsszókutatás résznél találtunk értékes kifejezéseket.

Az imént bemutatott technika alapján az oldal alján lévő “Új hirdetéscsoport” gombra kattintva hozd létre az összes hirdetéscsoportot, amit ebbe a kampányba terveztél. Ha megvagy, a “Mentés és folytatás” gombra kattintva tudsz továbblépni a hirdetések létrehozásához!

Természetesen itt is fennáll a lehetőség, hogy a mentést követően, a következő oldalon alul, a “Mégse” gombra kattintva megszakítsuk a folyamatot és később folytassuk a hirdetések megírásával.



Hirdetések írása

 

Elérkeztünk a hirdetések létrehozásához. A hirdetéseket létrehozását hirdetéscsoport szinten állva, a kék plusz jelre kattintva, szöveges hirdetés opciót választva tudod kezdeményezni.


uj-hirdetes-letrehozasa.png


Minden szöveges hirdetés összesen 1 végső URL-ből,  2 (+1 opcionális) címsorból, 1 (+1 opcionális) leírásból áll, ezek a kötelező elemei.

A címsorok egyenként 30 karakter hosszúak lehetnek, míg a leírás 90 karakterre ad lehetőséget. A végső URL helyére a landing oldaladat kell megadnod, ahova a felhasználókat érkeztetni szeretnéd a weboldaladon belül. Ha megfelelően építetted fel a hirdetéscsoport struktúrát, akkor mindegyik hirdetéscsoporthoz releváns landing oldalt tudsz megadni.

Opcionálisan kitöltendő az útvonal megjelenítése, amivel lehetőségünk van előirányozni a felhasználók számára, hogy hova fogjuk érkeztetni őket az oldalunkon belül. Nem kötelező kitölteni, de érdemes, mivel pozitív hatással bírhat az átkattintási arányra, ami pedig a minőségi pontszám egyik alkotó eleme.


uj-google-ads-hirdetes-letrehozasa-2.png


Mindenképp érdemes 2-3 hirdetést írni egy hirdetéscsoporthoz, hogy lehessen tesztelni, melyik, hogyan teljesít, milyen típusú szövegeket szeret jobban a célközönségünk. Írtunk egy külön E-bookot a sikeres hirdetések alapelveiről. Ha valóban jól szeretnéd csinálni, mindenképp érdemes elolvasnod. Mindössze 5-10 perc olvasási időt vesz igénybe és a megszokott módon érthető, gyakorlatias megközelítésű. Itt tudod ingyenesen letölteni.

Ha elkészültél a hirdetésekkel, de még nem szeretnél bővítményt hozzáadni (részletesen a következő cikkben tárgyaljuk, hogy mik azok a bővítmények és hogyan kell használni őket) a “Bővítmények mentése és létrehozása” gombra kell kattintanod, majd alul a “Kihagyás” gombbal tudod elmenteni a már megírt hirdetéseket a bővítmények létrehozása nélkül.

Összegezve tehát, szervezd termékszinten a hirdetéscsoportjaidat, használj kulcsszóegyezési típusokat, írj releváns hirdetéseket és érkeztess odaillő, felhasználóbarát oldalakra a hirdetésekből. Így magasabb átkattintási arányokra számíthatsz, magasabb minőségi pontok mellett ami olcsóbb kattintásokhoz és konverziókhoz vezet.

Bár a keresőkampányod elkészült, ahhoz, hogy valóban eredményesen tudj hirdetni, mindenképp érdemes bővítményeket beállítanod! A bővítmények használata hatással van a minőségi pontjaidra valamint az átkattintási arányodat is közvetlenül növeli.

Arról, hogy mik azok a bővítmények és hogyan tudod őket beállítani a fiókodban, a következő részben olvashatsz!