Drágán jönnek a konverziók a Google Ads-ben? Ennek nem kellene így lennie! Cikkünkben 3+1 optimalizálási technikát mutatok be, amivel csökkentheted a konverziós költségeidet. Vágjunk bele!

1. Használd a keresési kifejezések riportot!

A keresési kifejezések riport a célzott kulcsszavaid által elnyert kattintásokat mutatja meg aszerint, hogy a felhasználók pontosan milyen keresési kifejezéseket írtak be a Google-be.

Azaz láthatod belőle, hogy megfelelő kulcsszavakat használsz-e, relevánsak-e a megjelenéseid az adott témához kapcsolódóan.

Ha azt látod, hogy sok olyan megjelenésed van, ami abszolút irreleváns a vállalkozásod számára, akkor el kell gondolkozz, hogy megfelelően használod-e a kulcsszóegyezési típusokat.

(Mik azok a kulcsszóegyezési típusok? Erről ebben a cikkünkben írtunk részletesen).

A gyakorlatban azt tapasztaljuk (főleg a házon belül kezelt fiókoknál), hogy sokszor nem jók a kulcsszavak, nincsenek egyezési típusokban használva, a keresési kifejezések riport pedig szintén nincs kezelve. Éppen ezért sok felesleges forint megy el irreleváns kattintásokra - amitől olyan sokba kerülnek azok a fránya konverziók.

 

Így használd a riportot!

A keresési kifejezések riportot legalább hetente monitoroznod kell ahhoz, hogy a kulcsszavak és megjelenések frissen legyenek tartva. Így elegendő mindig az elmúlt 7 nap időtávot használnod.

Állj a kiválasztott hirdetéscsoport fülre, válaszd ki bal oldalon a kulcsszavakat, majd felül kattints a keresési kifejezésekre. Itt láthatod kilistázva azokat a megjelenéseket, amikor kattintást értél el.



keresesi-kifejezesek-riport-google-ads.png


Ezután egy ilyen táblát fogsz látni. Ha találsz benne olyan kifejezéseket, amik irrevevánsak, vedd fel őket kizáró kulcsszavakként.  Itt vigyázz, ugyanis a kizáró kulcsszavakat szimbólumok nélküli általános egyezésben érdemes használnod ahhoz, hogy valóban megvédjenek a felesleges kattintásoktól.


keresesi-kifejezesek-riport-google-ads-2.png


 

2. Célozz szegmentáltan földrajzilag (is)!

Miért céloznád egész Magyarországot, ha a rendeléseid nagy százaléka 3 megyéből érkezik?

A földrajzi célzás elemzéséből értékes adatokat nyerhetsz ki arra vonatkozóan, hogy területileg honnan érkeznek a konverziók. Ezt a folyamatot megkönnyítve a kampányok létrehozásánál érdemes már előre szegmentáltan felvenni azokat a megyéket, városokat, ahol biztosan meg szeretnél jelenni.

Egész magyarországi célzásnál például külön-külön is felveheted a megyéket, városokat.


Ha kinyerted az adatokat, nincs más hátra, mint ezek alapján optimalizálni a kampányokat. Az adott kampányon állva bal oldalt a “Helyek” fülre kell kattintani, majd egyből a célzott területek jelennek meg. Itt tudod megtekinteni az adatokat.

Természetesen a Google Analytics-ben mért adatok is rendelkezésedre állnak a földrajzi elemzés elkészítéséhez.

A sikeres területekre pluszos ajánlatkorrekciót állíthatsz be, a kevésbé jól teljesítőkre mínuszosat, de úgy is dönthetsz, hogy “kikapcsolod” a hirdetéseket az adott helyen.

Ezzel a technikával valóban azokra a területekre tudsz koncentrálni, ahol jól teljesítenek a kampányaid, ezáltal a konverziós költségeid is csökkenni fognak.



3. Ütemezd a hirdetéseidet!

Gyakorlatilag ugyanaz a logikája, mint a földrajzi célzásnak, csak ezzel a riporttal a hét napjait, óráit tudod megkülönböztetni az eredményességük alapján.

Az adott kampányon állva bal oldalt a “Hirdetésütemezés” riportot kell kiválasztanod. Itt a hét napjai, a nap órái illetve ezek kombinációja szerint is elemezheted az eredményeidet.

Ha a hét egyes napjain nem érkeznek konverziók, vagy csak nagyon drágán, optimalizálhatod a kattintásokat azokra a napokra, amikor jobb eredményeket tapasztalsz. Korlátozott büdzsé esetén sokat tudsz spórolni ezzel a taktikával!

Ha nem is zárod ki teljesen a rosszabbul teljesítő időszakokat, mínuszos ajánlatkorrekciók segítségével lejjebb tudod tornázni az egy konverzióra eső költséget!



+1 Optimalizáld a liciteket!

Bizony a legtöbb hirdetőnek nem éri meg az első helyre licitálnia, ha rentábilis kampányokat szeretne futtatni. Bármennyire is csábítóan hangzik az az első pozíció, korántsem biztos, hogy neked ott kell megjelenned.

Vizsgáld felül a liciteket azoknál a kampányaidnál, ahol szeretnél csökkenteni a konverziós költségen és csökkents rajtuk. Ha csökkeni fognak a kattintási költségeid akkor a konverziós költség is alacsonyabb lesz.


Használd bátran ezeket az optimalizációs technikákat és a konverziós költségek garantáltan csökkenni fognak!